بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از کارخانه‌های ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر تبریز/ تأکید بر نوسازی صنایع بزرگ
بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از کارخانه‌های ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر تبریز/ تأکید بر نوسازی صنایع بزرگ

معاون اقتصادی رئیس جمهور بعدازظهر امروز (چهارشنبه) از کارخانه‌های ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر تبریز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این سه واحد مهم صنعتی قرار گرفت. دکتر محسن رضایی در این بازدیدها ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران سه واحد صنعتی، به مسئولان استانی دستور داد تا ضمن پیگیری‌های جدی برای حل مشکلات […]

معاون اقتصادی رئیس جمهور بعدازظهر امروز (چهارشنبه) از کارخانه‌های ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر تبریز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این سه واحد مهم صنعتی قرار گرفت.

دکتر محسن رضایی در این بازدیدها ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران سه واحد صنعتی، به مسئولان استانی دستور داد تا ضمن پیگیری‌های جدی برای حل مشکلات این واحدها، اهداف و نقشه راه آنها را برای تصمیم‌گیری‌های آتی تنظیم کنند.

معاون رئیس جمهور همچنین ضرورت تولید ماشین‌های نسل جدید، فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه، بازاریابی تخصصی با هدف بازارهای داخلی و خارجی و برنامه‌ریزی منسجم برای افزایش کیفیت و کمیت تولید در واحدهای صنعتی را مورد تأکید قرار داد.

دکتر رضایی در حاشیه این بازدید با ابراز تأسف از عدم تعیین تکلیف کارخانه ماشین‌سازی، بر ضرورت تسریع در تحقق این امر از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر در سال‌های گذشته وضعیت خوبی نداشته‌اند، گفت: مشکل اصلی این واحدها، فرسوده بودن ماشین‌آلات است؛ برخی از دستگاه‌ها مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش است و باید بتوانیم از طریق مهندسی معکوس این دستگاه‌ها را نوسازی کنیم.

وی تأکید کرد: این واحدها، حقیقتاً سرمایه‌های بزرگی هستند، اما باید تلاش کنیم تا فعال‌تر شوند و نقش واقعی خود را در توسعه استان و کشور ایفا کنند.