بهره‌برداری از چند پروژه زیرساختی در هفته جاری
بهره‌برداری از چند پروژه زیرساختی در هفته جاری
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه زیرساختی شهر در حوزه شهرداری منطقه ۱ خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین اسحقی اظهار کرد: پارک قلم (تل‌امیر) با ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت یکی از پروژه‌های آماده افتتاح در حوزه شهرداری منطقه ۱ است که با ۱۴ میلیارد تومان ارزش زمین و اعتبار اجرایی، در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پارک دارای فضای بازی کودکان، زمین بازی محلی و بومی و آمفی‌تئاتر روباز ۳۰۰ نفری است که به مبلمان شهری نیز تجهیز شده و ۶۵ درصد مساحت آن را فضای سبز اعم از درخت، گل‌کاری و چمن‌کاری تشکیل می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: پروژه پارک قلم در منطقه‌ای کم‌خوردار و بافت حاشیه‌ شهر واقع شده و به همین جهت یکی از پروژه‌های ارزشمند شهرداری است که علاوه بر تأمین فضای سبز منطقه، فضایی مفرح برای کودکان نیز فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به مرمت دو پل روگذر در سطح این حوزه اعلام کرد: پل روگذر عباسی (خواجه‌رشید) و پل اول سربالایی ولیعصر، دیگر پروژه‌هایی هستند که مقاوم‌سازی، مرمت و بازسازی آنها با اعتبار پنج میلیارد تومان به اتمام رسیده و همزمان با پارک قلم به بهره‌برداری می‌رسند.

 

اسحقی پروژه محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب را دیگر پروژه آماده بهره‌برداری معرفی کرد و گفت: این پروژه با پنج هکتار مساحت و یک میلیارد تومان اعتبار در نزدیکی مرکز مدیریت پسماند واقع در جاده آناخاتون احداث شده است که تلاش کردیم فضایی مناسب و مدرن برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب باشد.

وی اضافه کرد: در این مرکز خدمات بهداشتی، درمانی به سگ‌های بلاصاحب ارائه شده و فضایی برای حضور فعالان حوزه حیوانات و ارائه تغذیه به سگ‌های بلاصاحب نیز تعبیه شده است.

 

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ایستگاه پمپاژ و مخزن آب در نزدیکی پارک ترافیک را دیگر پروژه آماده بهره‌برداری معرفی و ابراز کرد: در سال‌های گذشته در راستای مدیریت منابع آب خام شهری، عملیات احداث یک مخزن زیرزمینی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آغاز شده بود که در حال حاضر تکمیل و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه توزیع آب‌خام آن در سطح فضای سبز تجهیز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: رفع کمبود آّب در منطقه و مدیریت آب خام در نگهداری و حفظ فضای سبز شهری، تأثیرات این مخزن زیرزمینی خواهد بود که برای احداث آن به قیمت روز ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

اسحقی یادآور شد: شهرداری تبریز با پرهیز از پروژه‌های ویترینی، پروژه‌های زیرساختی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، چرا که منابع شهرداری محدود بوده و در کنار آن، پروژه زیرساختی بیش از هزینه، سرمایه‌گذاری برای آینده شهر و شهروندان است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های زیرساختی شهرداری در حوزه‌های انرژی، فضای سبز، دفع آب‌های سطحی، دفع سیلاب و رفع معضل ترافیک همچنان در اولویت برنامه‌های این مجموعه خواهد بود.