بازتاب گزارش یک اختراع سازه‌ای/اعلام آمادگی شرکت عمرانی سهند برای تولید انبوه این محصول
بازتاب گزارش یک اختراع سازه‌ای/اعلام آمادگی شرکت عمرانی سهند برای تولید انبوه این محصول

به گزارش قلم پرس از تبریز، مدیرعامل شرکت عمران سهند در اولین ساعات انعکاس این روخداد مهم جهانی در تماس با خبرنگار فارس خواستار دیدار با این جوان نخبه و آشنایی با این اختراع تاثیرگذار در حوزه کاریش شد.  مدیرعامل شرکت عمران سهند در اولین ساعات انعکاس این روخداد مهم جهانی در تماس با خبرنگار […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، مدیرعامل شرکت عمران سهند در اولین ساعات انعکاس این روخداد مهم جهانی در تماس با خبرنگار فارس خواستار دیدار با این جوان نخبه و آشنایی با این اختراع تاثیرگذار در حوزه کاریش شد.

 مدیرعامل شرکت عمران سهند در اولین ساعات انعکاس این روخداد مهم جهانی در تماس با خبرنگار فارس خواستار دیدار با این جوان نخبه و آشنایی با این اختراع تاثیرگذار در حوزه کاریش شد.

عباس مصطفی روز بعداز انتشار خبر دستیابی به فرمول تولید پانل دیواری فوق سبک بتنی، جلسه مشترکی با حضور داود بهشتی زاده این مخترع مطرح در سطح بین‌الملل و تمام پیمانکار مرتبط با شرکت عمران سهند و خبرنگار خبرگزاری فارس تشکیل داد و از نزدیک با این اختراع و نحوه عملکرد پانل دیواری فوق سبک بتنی آشنا شد.

در این جلسه بهشتی‌زاده طرح ابداعی خود را تشریح و به سوالات مطرح شده از سوی پیمانکاران اعم از هزینه تمام شده، مزیت‌های اقتصادی، ایمنی و … جواب داد که تمام حاضرین به اتفاق مزایای این نوع پانل‌ها را با توجه به کمبود مواد اولیه از جمله سیمان و میلگرد در حوضه کاریشان را حائز اهمیت عنوان کردند.

در پایان جلسه مدیرعامل شرکت عمران سهند از اختصاص مکان مورد نیاز این مخترعه و حمایت از تولید انبوه این نوع بلوک‌های فوق سبک بتنی خبر داد و خواستار امضاء تفاهمنامه با این مخترع جوان برای تولید انبوه این محصول شد.

به این ترتیب اولین پانل دیواری فوق سبک بتنی دنیا، در شهر جدید سهند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌‌رسد در غیاب و بی‌توجهی مسئولان مربوطه از جمله وزارت مسکن و شهرسازی و به تبع آن اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، بنیاد مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، انجمن انبوه سازان به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌های تامین و مصرف کننده عمده مصالح ساختمانی و بتنی کشور و حتی استانداری آذربایجان‌شرقی و مراکز مرتب که متولی پروژه‌های برزگ عمرانی هستند، شرکت عمران سهند برای حمایت از این نخبه جوان آستین همت را بالا زد و نه تنها گام‌های اساسی را برای حمایت از این طرح و جوان نخبه برداشت بلکه در صورت تحقق این حمایت باعث دلگرمی جوان این مرزبوم خواهد شد که بالاخره کسانی هستند که سلامشان را علیک خواهند گفت.
امیدواریم حمایت از استعداد و نخبگان کشور که مدام سوژه اصلی و بلد کننده متن سخنرانی مسئولان می‌باشد فقط در حد سیاهی کردن ورق‌های متن سخنرانی‌ها نباشد و در عمل شاهد حمایت سکانداران کشوری و استانی باشیم.

سایت فدراسیون جهانی مخترعین(www.ifia.com) از چند روز پیش، ابداع مخترع جوان تبریزی را که بعداز ۱۰ سال تلاش و تحقیق مستمر آزمایشگاهی و کارگاهی به ثمر نشست، در صدر اخبار خود قرار داد و بیش از ۸ صفحه از اختراعات، ابداعات و افتخارات داود بهشتی زاده نوشت.

 

https://www.ifia.com/project/inventors-achievements/ultra-lightweight-concrete-wall-panel/

 
در این مطلب علاوه بر اشاره به تعداد بالغ بر ۴۵ اختراع داوود بهشتی‌زاده به بلوک‌های دیواری فوق سبک بتنی که برای نخستین بار در دنیا با ویژگی‌های منحصر به‌فرد توسط این مخترع ابداع و ساخته شده تاکید و از این طرح به عنوان اقدامی نوین که می‌توان صنعت عمران را متحول سازد  یاد شده است.

این محقق تبریز در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برای اولین بار است که سایت فدراسیون جهانی مخترعین، مطلبی را در مورد یک مخترع ایرانی و اختراعاتش منتشر می‌کند که نشان از اهمیت بالای آن دارد، هر چند قبلا نیز چند نفر ایرانی به این سایت راه یافته‌اند اما زیر لوای پرچم کشور دیگری اختراع خود را ثبت و در این سایت و فدراسیون حضور یافته‌اند.

داوود بهشتی‌زاده با اشاره به اینکه برای ابداع و دستیابی به فرمول تولید پانل دیواری فوق سبک بتنی ۱۰ سال زمان صرف کرده، افزود: این طرح بالغ بر ۶ مدال جهانی  و چندین لوح داخلی و خارجی را کسب کرده که از مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن می‌توان به مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات پنسیلوانیای آمریکا و مدال طلای مسابقات بین‌المللی اختراعات تورنتو کانادا و نورنبرگ آلمان  استناد کرد.

وی، تلاش کشورهای مختلف برای رسیدن به دانش فنی تولید این نوع بلوک‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: دانش فنی ساخت بتن‌های فوق سبک با مقاومت بالا که پانل دیواری فوق سبک بتنی از آن دانش فنی استخراج شده در دنیا در اختیار هیچ کشوری نیست و صرفا اخیرا توسط اینجانب با ویژگی‌های منحصر به‌فرد به فرمول تولید آن دست یافته است.

بهشتی‌زاده با گلایه فراوان همچون همه جوانان این سرزمین زرخیز از اینکه اختراعش مثل همه اختراعات در کشور مورد توجه و اقبال برای تولید انبوه قرار نگرفته، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسوولان کشوری و استانی علیکی به سلام من برای به ثمر رساندن این اختراع نداده‌اند و حتی افرادی برای دستیابی به فرمول این ابداع تلاش‌هایی کرده‌اند که خوشبختانه با ثبت جهانی این اختراع در فدراسیون جهانی مخترعین تمام حقوق مادی و معنوی به نام بنده به ثبت رسیده و هیچ امکان دخل و تصرف و شبیه‌سازی در آن بدون کسب مجوز از مخترع وجود ندارد.

نفر اول المپیاد جهانی اختراعات، از تماس بسیاری از کشورهای آمریکایی، اروپایی و به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس برای دادن امکانات کامل و سرمایه لازم برای تولید انبوه پانل دیواری فوق سبک بتنی ابداعیش خبر داد و تاکید کرد: کمترین رقم مورد نیاز برای تولید انبوه این پانل‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال می‌باشد و با این حجم سرمایه‌گذاری می‌توان به‌طور غیرمستقیم  برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی  درباره ویژگی‌های اختراع خودش نیز بیان داشت:​ استفاده از این بلوک‌های برای یک سازه در هزینه تمام شده کل ساختمان با توجه به کاهش فضای مصرفی برای ایجاد دیواره‌ها، کاهش مواد مصرفی از جمله میلگرد، بتن و … بین ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده دارد و در عین حال که می‌توان به بحث مقاومت این محصول در برابر زلزله، رطوبت، سرما و گرما اذعان کرد که با هیچ رقم مالی قابل مقایسه نیست، چرا که در واقعه جان انسان‌ها را در برابر حوادث طبیعی چون زلزله ایمن‌تر نگه می‌دارد.

عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری، مواد تشکیل.دهنده بلوکه ابداعیش را سیمان، سبکدانه‌های طبیعی و مصنوعی، افزودنی‌های پلیمری بتن و مواد نانو ساختاری اعلام و افزود: با توجه به لزوم سبک‌سازی و بهبود عملکرد ساختمان در برابر زلزله همچنین افزایش سرعت اجرا و بهره‌وری مناسب‌تر از نیروی انسانی مستقر در کارگاه‌های ساختمانی، ساخت مصالح نوین با روش‌ها و ماشین‌آلات جدید یکی از ضروریات مهندسی و مدیریت ساخت بوده و یکی از این روش‌های نوین، ابداع و طراحی و ساخت نوعی پانل بتنی دیواری با تکنولوژی بتن‌های فوق سبک با مقاومت بالا می‌باشد که می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین محصولات صنعت ساختمان باشد.

وی همچنین اضافه کرد: این پانل‌ها قابلیت استفاده در دیوارهای پیرامونی و تیغه‌های داخلی را دارند همچنین حمل و نقل آسان و سرعت بالای نصب آنها باعث شده تا زمان و هزینه‌های اجرا به شدت کاهش یابد.

 

 

مشخصات پانل‌های فوق سبک بتنی

بهشتی‌زاده در تشریح کامل مشخصات طرحش اذعان داشت: وزن مخصوص بتن این پانل‌ها، از ۲۴۰۰ در بتن عادی به  ۵۰۰ کیلوگرم در هر مترمکعب کاهش یافته و عایق بسیار مناسبی برای صدا، گرما، سرما و رطوبت می‌باشد که می‌توان در تیغه‌های داخلی با وزن بین ۱۶ تا ۱۷ کیلوگرم و ابعاد طول ۱۰۰، عرض ۵۰ و ضخامت ۷ سانتی‌متری و در دیوارهای پیرامونی با وزن بین ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم با ابعاد طول ۱۰۰، عرض ۵۰ و ضخامت ۱۲ سانتی‌متری استفاده کرد و نوع بتن به‌کار رفته در این محصول از نوع فوق سبک و پرمقاومت (مقاومت فشاری ۱۱۰ – ۹۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع) می‌باشد که بتواند به راحتی بارهای وارده بر تیغه‌ها را تحمل نماید.

 

انتهای پیام/