ایمن سازی و حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل است
ایمن سازی و حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیر ساخت‌های مورد نیاز و همچنین حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات است، گفت: نظارت های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است و تمامی ابلاغ ها باید عملیاتی و اجرایی شوند.
به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در شواری پدافند غیرعامل استان افزود: پدافند غیرعامل یکی از الزامات و ضروریات زندگی امروز مردم است و باید تمامی دستگاه های در این حوزه بطور مداوم به روز باشند و در کنار شناخت آسیب ها راهکارهای مقابله ای برای آن ایجاد کنند.
وی با تاکید بر ایمن سازی زیرساخت ها، گفت: در عین حال باید جایگزین برای تمام موارد داشته باشیم تا در مواقع بحران های طبیعی و غیر طبیعی بتوانیم به خوبی عمل کرده و اخلالی در ارایه خدمات ایجاد نشود.
خرّم با اشاره به اینکه داشتن طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه، برای تمامی دستگاه ها ضروری است، ادامه داد: اگر طرح جامع نداشته باشیم، در مقابل تهاجمات، حملات سایبری و سیستماتیک دشمنان آسیب پذیر خواهیم بود.
وی اضافه کرد: کارگاه های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل باید فعال تر شوند بطوری که در این حوزه باید یک گام جلوتر از رزمایش ها و تمرینات بوده و در مرحله اجرا قرار گیریم.
نماینده رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه گفت: تبریز و آذربایجان شرقی میتواند الگوی پدافند غیرعامل برای تمامی استان ها باشند که برای این مهم هم افزایی تمامی دستگاه های استان در جهت شناسایی آسیب پذیری ها و رفع آن ضروری است.
سردار حسین آل اسحاق افزود: امروز دشمن به دنبال شناسایی نقاط آسیب پذیر بوده و باید سطح آمادگی و مقاومت دستگاه ها افزایش یابد تا خدمات دهی به مردم برای داشتن زندگی آرام و عادی بدون مشکل انجام شود.
وی ادامه داد: برگزاری رزمایش های مختلف و هوشمند سازی تمام کارکنان ادارات و دستگاه ها باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و سرمایه های زیرساختی باید شناسایی و ارزشیابی شوند.

انتهای پیام/