ایجاد سازش در ۴۲ درصد از پرونده‌ها در مراوه تپه
ایجاد سازش در ۴۲ درصد از پرونده‌ها در مراوه تپه

خبرگزاری میزان – احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در بازدید از شعب شورای حل اختلاف مراوه تپه و شهر گلیداغ ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه تذکرات لازم جهت بهبود امور در دیداری صمیمانه با مسائل و مشکلات آنان آشنا و از زحمات اعضاء […]

خبرگزاری میزان – احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در بازدید از شعب شورای حل اختلاف مراوه تپه و شهر گلیداغ ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه تذکرات لازم جهت بهبود امور در دیداری صمیمانه با مسائل و مشکلات آنان آشنا و از زحمات اعضاء قدردانی کرد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در حاشیه این بازرسی گفت: تجربه نشان داده است آموزش‌های عملی، در شعب و در پرونده‌هایی که اعضا هر روز با آن سر و کار دارند، بازده بیشتر و بهتری دارد.

وی افزود: پس از بازرسی، مزایا و معایب به تفکیک هر حوزه قضایی تهیه و در اختیار همان حوزه به منظور بهبود کار و رفع معایب قرار می‌گیرد تا در دور دوم بازرسی‌ها نسبت به ارتقاء کیفیت و رفع مشکلات اقدام کنند.

جعفری هدف از بازرسی را بررسی و نظارت بر حسن اجرای امور و در جهت پیشبرد سیاست‌های مرکز امور شورا‌های حل اختلاف و برنامه‌های مربوط به ارتقاء سطح کیفی و جلوگیری از اطاله دادرسی در شورا‌ها عنوان کرد و گفت: آمار ورودی و مختومه حاکی از تلاش اعضاء شورای حل اختلاف مراوه تپه است.

 

بیشتر بخوانید:

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان، حضور قضات در شعب شورا را در افزایش کیفیت رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی موثر دانست و خواستار حضور پررنگ‌تر آنان در شورا شد.

جعفری در پایان با اشاره به رتبه پنجم صلح و سازش استان گلستان در سه ماه نخست سال جاری، گفت: در مراوه تپه ۴۲ درصد پرونده‌ها با پادرمیانی اعضاء شورای حل اختلاف با صلح و آشتی مختومه شد؛ اما انتظار می‌رود اعضاء شورا تلاش و کوشش مضاعفی در خصوص صلح و سازش داشته باشند تا کدورت‌ها برطرف و تبدیل به صلح و دوستی شود.

انتهای پیام/