ایتالیا و ایران روابط تاریخی باهم دارند
ایتالیا و ایران روابط تاریخی باهم دارند

[ad_1] سفیر ایتالیا در ایران گفت: ایتالیا و ایران روابط بسیار طولانی و تاریخی باهم دارند و از سابقه دیرینه‌ای در همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری برخوردارند. به گزارش قلم پرس، جوزپه پررونه شامگاه امروز در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: ما برای اولین بار است که به تبریز آمده‌ایم و می‌دانیم […]

[ad_1]

سفیر ایتالیا در ایران گفت: ایتالیا و ایران روابط بسیار طولانی و تاریخی باهم دارند و از سابقه دیرینه‌ای در همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری برخوردارند.

به گزارش قلم پرس، جوزپه پررونه شامگاه امروز در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: ما برای اولین بار است که به تبریز آمده‌ایم و می‌دانیم که تبریز یک شهر باشکوه و مهم است و تاریخ برجسته‌ای دارد. تبریز در سال‌های دور پایتخت ایران بوده‌ و در حال حاضر یک مرکز صنعتی و اقتصادی مهمی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه روابط بین تبریز و ایتالیا بسیار عمیق است و به زمان‌های گذشته برمی‌گردد. تبریز همچنین با شهر ونیز از چند قرن پیش ارتباط داشته و اکنون ما خوشحال هستیم که در تبریز هستیم.  
پررونه گفت: حضور ما در تبریز موقعیتی پیش آورده تا بسیاری از فرصت‌های همکاری بین دو کشور را بررسی کنیم. ایتالیا و ایران روابط بسیار طولانی و تاریخی باهم دارند و از سابقه دیرینه‌ای در همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری برخوردارند. ما علاقه‌مندیم که دوباره همکاری‌های خود را با ایران تقویت و گسترده تر کنیم و بر این اساس امروز 
ملاقاتی را با اعضای اتاق بازرگانی آذربایجان‌شرقی داشتیم و در مورد فرصت‌های همکاری در بخش‌های صنعتی صحبت کردیم. چند ایده داشتیم که در هفته‌های آینده این ایده‌ها را عملی خواهیم کرد.
وی افزود: از استقبال شما سپاسگزارم و امیدوارم این بازدید به ما اجازه بدهد که فرصت‌های دیگری برای همکاری بین تبریز و ایتالیا پیدا کنیم. امروز در دیدار با استاندار، امکان خواهرخواندگی بین تبریز و یکی از شهرهای مهم در ایتالیا را پیشنهاد دادیم که امیدواریم همه این پیشنهادات به نتیجه برسد.
سفیر ایتالیا در ایران با استقبال از پیشنهادات یعقوب هوشیار شهردار تبریز و حجت‌الاسلام رسول برگی رییس شورای اسلامی شهر جهت برقراری ارتباطات دوطرفه، عنوان کرد: ما با کمال میل در زمینه‌های بسیار مهمی که پیشنهاد داده شد، آماده همکاری هستیم و اعلام می‌کنیم که کشور ایتالیا تجربیات خوبی در این زمینه‌ها دارد.
وی ادامه داد: شهر تبریز به عنوان پایتخت معنوی ایران است و مردم آن با فرهنگ و هنر شناخته می‌شوند. در بحث تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ایتالیا از مذاکرات برجام حمایت می‌کند چراکه توافق جدید و برجام جدید، برای ما، ثبات منطقه و عادی کردن روابط ایران و کل جهان بسیار مهم است.
پررونه گفت: ایتالیا شریک اول ایران در اروپا بود اما در پی تحریم‌ها، شرکت‌های ایتالیایی دچار مشکل شدند. تجارت بین ایران و ایتالیا تحت تاثیر قرار گرفته و اگر تحریم‌ها برداشته شود و برجام احیا شود، به نفع ماست و مرحله جدید روابط بین ایران و اروپا آغاز می‌شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد چراکه هر دو طرف برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر بسیار مصمم هستند.

[ad_2]