اگر به پرستار به عنوان بازوان قدرتمند نگاه شود، قطعا موفق خواهیم بود/ سنگین‌ترین اعمال جراحی در بیمارستان محلاتی به سهولت انجام می‌گیرد
اگر به پرستار به عنوان بازوان قدرتمند نگاه شود، قطعا موفق خواهیم بود/ سنگین‌ترین اعمال جراحی در بیمارستان محلاتی به سهولت انجام می‌گیرد
رئیس بیمارستان شهید آیت‌الله محلاتی تبریز از راه‌اندازی بخش طب هسته‌ای و احداث ساختمان درمانگاه این بیمارستان خبر داد.

به گزارش قلم پرس، سیدوحید سید حسینی امروز در نشست خبری به مناسبت روز پرستار و کسب رتبه برتر این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان شهید محلاتی در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد که زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه بوده و با ۹۶ تخت مصوب سپاه و ۲۲۰ مصوب علوم پزشکی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه بیمارستان محلاتی یک مرکز درمانی است و عامه مردم از خدمات آن بهره‌مند هستند، گفت: یک بیمارستان نظامی در طب رزم و ماموریت‌های مردم یاری، بیمارستان‌های صحرایی، پست‌های امداد، بحران‌های غیرمترقبه در حال فعالیت است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله محلاتی تبریز افزود: در زلزله کرمانشاه بیمارستان شهید محلاتی در حال ارائه خدمات بود و در کنار آن، ۴۰ روز بیمارستان صحرایی را در کانون زلزله برپا کرد و همه خدمات بیمارستانی را در آنجا ارائه می‌کرد زیرا فلسفه بیمارستان ما به عنوان یک بیمارستان ارزشی، متفاوت از سایرین است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان محلاتی با شاخص‌های وزارت بهداشت در سال ۹۷ نمره ۸۶ را کسب کرد که نشان می‌دهد استانداردهای وزارت بهداشت را با رعایت الزامات بیمارستان‌های نظامی کسب کرده است.

سیدحسینی ادامه داد: ما اصلاحات خود را از روی صندوق‌های نظرسنجی در بعد کمی و کیفی انجام داده و نیت خود را بر اساس نیت الهی و قرب الهی تعریف کرده‌ایم و ادعا نداریم که ۱۰۰ درصد موفق بودیم ولی مدعی هستیم که تلاش می‌کنیم و در مسیر صحیح و درست و در شان مردم و انسانیت و کرامت عالیه انسانی رفتار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان آیت‌الله محلاتی به معنای واقعی در همه رشته‌های بالینی فوق تخصص است، تصریح کرد: رعایت طرح انطباق در بیمارستان جزو اولویت‌های بیمارستان است و رعایت ۱۰۰ درصدی آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم به طوریکه به ازای هر دو اتاق یک متخصص بیهوشی داریم و همچنین سه متخصص بیهوشی در اتاق عمل وجود دارد و اگر مریض زن باشد قطعا متخصص بیهوشی هم زن خواهد بود.

رئیس بیمارستان آیت‌الله محلاتی تبریز با اشاره بر اینکه بخش زنان تفکیک شده و بیمار مذکری در آنجا وجود ندارد، گفت: ارائه خدمات در بخش زنان صرفا توسط کادر بانوان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت طرح انطباق هزینه‌بر برای سایر بخش‌هاست، گفت: ما به هزینه فکر نمی‌کنیم زیرا رعایت ارزش‌های انسانی و اسلامی برای ما مهم بوده و عزت انسان در این میان برای ما مدنظر می‌باشد و هیچگاه دنبال سود و منفعت نخواهیم بود.

سیدحسینی متذکر شد: سنگین‌ترین اعمال جراحی در بیمارستان محلاتی به سهولت انجام می‌گیرد زیرا ابزار و تجهیزات و سخت‌افزار و نیروی انسانی را در حد مطلوب داریم و این مشخصات باعث شده تا مجموعه ما برجسته باشد.

وی اصافه کرد: ۱۲ کاندید جراحی قلب در بیمارستان محلاتی به صورت جراحی غیرتهاجمی و بدون جراحی قلب باز انجام گرفت و هم هزینه‌ها برای بیمار کاهش یافت هم اینکه یک روزه مرخص شدند.

رئیس بیمارستان آیت‌الله محلاتی تبریز با بیان اینکه ۷۰ درصد اعمال جراحی بیمارستان محلاتی غیرتهاجمی و به صورت لاپاراسکوپی است، تصریح کرد: ما بهترین تجهیزات و توانمندترین نیروی انسانی در اتاق عمل را دارا هستیم.

وی ابراز کرد: گاها برخی اعمال جراحی در بخش‌های دیگر انجام می‌گیرد ولی با موفقیت نیست زیرا مراقبت بعد عمل جراحی صحیح نیست این در حالیست که ما بهترین کادر پرستاری و مراقبت بیمار را در بیمارستان داریم.

سیدحسینی ادامه داد: در آینده نزدیک و تا پایان سال ۹۹،  بخش طب هسته‌ای و بخش رادیوتراپی در مرکز را راه‌اندازی و قابل بهره‌برداری خواهد بود که این دو بخش منجر می‌شود تا بار درمانی شهر و استان کمتر شود.

وی با اشاره بر اینکه حُسن این مرکز نسبت به سایر مراکز این است که بالاترین و بهترین خدمات با حداقل هزینه انجام می‌شود، گفت: در مرکز ما با همان کیفیت بالا بهترین و بالاترین خدمات را با کمترین هزینه انجام می‌دهد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله محلاتی تبریز خاطرنشان کرد: از اواخر دی‌ماه سال جاری فاز دوم درمانگاه شهید محلاتی را آغاز خواهیم کرد و به تبع آن یک ساختمان ۶ طبقه احداث خواهد شد تا بتوان بار ترافیک مراجعات را کاهش داد.

وی ادامه داد: بیمارستان دارای پارکینگ عمومی است که هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و همچنین درصدد ایجاد نوبت‌دهی اینترنتی را در کنار شماره تماس ۴۱۳۱ راه‌اندازی کنیم.

سیدحسینی گفت: با ساختمان روبه‌رو هماهنگ خواهیم شد تا اتومبیل‌های وارد شده به بیمارستان را به آنجا سوق دهیم.

وی به تجهیزات به روز بیمارستان اشاره کرد و گفت: بهترین دستگاه‌های آنژیوگرافی، لاپاراسکوپی در این بیمارستان موجود است به طوریکه بیمارستان دارای دو اتاق عمل جراحی قلب باز است که ماهانه ۶۰ عمل در آنجا انجام می‌گیرد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله محلاتی تبریز با تاکید بر اینکه من رئیس نیستم بلکه مسوول و خدمت‌گزار هستم، گفت: کادر پرستاری یکی از ستون‌های اصلی بیمارستان و درمان است و یکی از علت‌های موفقیت بیمارستان، کادر مراقبتی است زیرا اگر بهترین عمل جراحی انجام گیرد ولی مراقبت خوب انجام نگیرد، نمی‌توان موفق بود.

وی افزود: با توجه به نگاهی که به پرستار وجود دارد و هم ترازی بین پزشک و پرستار منجر شده تا این رتبه و درجه در بیمارستان محلاتی به دست آید.

سیدحسینی تصریح کرد: اگر به پرستار به عنوان بازوان قدرتمند نگاه شود، قطعا موفق خواهیم بود و این نگاه در بیمارستان محلاتی به صورت عمیق وجود دارد و همچنین از لحاظ مالی و تسهیلات و اضافه کاری در بهترین حمایت انجام می‌گیرد به طوریکه تسهیلات وام به پرستاران تعلق می‌گیرد و قشر پزشک حق استفاده از آن را ندارند.

وی یادآور شد: ۳۷۰ پزشک متخصص، عمومی و فوق تخصص، ۴۱۰ تیم پیراپزشکی در بیمارستان شهید محلاتی است و همچنین روزانه ۳۲۰۰ نفر مراجعه در روز به درمانگاه برای خدمات سرپایی داریم و به طور متوسط۲۵۰۰ جراحی در ماه در بیمارستان انجام می‌گیرد که بیشترین جراحی‌ها عمومی، اورولوژی، زنان و اعصاب است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است اعتماد کسب شده بین مردم است زیرا وقتی فردی که غیرنیروهای مسلح بوده و به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و یقین دارند نتیجه مطلوب را کسب خواهند کرد، یک افتخار برای ما می‌باشد.

وی در رابطه با بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در تبریز، گفت: مجوز این بیمارستان را به مرکز ما داده‌اند که پیگیر این موضوع هستیم که امیدواریم در اسرع وقت در محل جدید که بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد که بیمارستان محلاتی همچنان سرجای خود باقیمانده و این بیمارستان با نام جدید و در محل جدید احداث خواهد شد.

سیدحسینی گفت: نزدیک به ۷۰ درصد نیروهای مسلح به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص مشکلات وزنی برخی بیماران برای استفاده از دستگاه ام آر آی، توضیح داد: این به سنسورهای موجود در دستگاه است و حتی اگر فردی یک فلز در بدن داشته باشد، نمی‌توان از ام ار آی استفاده کند ولی سال آینده یکی از برنامه‌های ما، خرید دستگاه ام آر آی جدید بدون محدودیت وزنی است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تعیین انطباق در بیمارستان انجام گرفته و همه بخش‌ها دارای کادر درمانی زن و مرد است، یادآور شد: امکان انجام آنژیوگرافی برای افراد بالای ۱۰۰ کیلو در بیمارستان محلاتی وجود دارد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز تصریح کرد: مرکز محلاتی تبریز مرکزی دوستدار مادر و زایمان طبیعی است به طوریکه تعداد زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان بیشتر بوده و جلسات هر هفته زایمان فیوزولوژیک در این بیمارستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بیمارستان محلاتی اقدام به ترغیب به زایمان طبیعی، فیوزولوژیک، زایمان بی‌درد می‌کنیم و الحمدالله استاندارد‌های این کار در حال انجام است.

سیدحسینی با بیان اینکه پسماند بیمارستان توسط دستگاه‌های خریداری شده دفع می‌شود، گفت: تمام نکات بهداشتی در حال رعایت است و خطری وجود ندارد.

وی با اشاره بر اینکه بیمارستان حضرت ولی‌عصر یک بیمارستان خصوصی و خوبی است، گفت: برخی از همکاران بازنشسته بیمارستان محلاتی در آنجا فعالیت می‌کنند و شایعاتی از قبیل حق تملک و سهم و غیره صحت ندارد.

وی به خطاهای پزشکی و موضوع غیرقابل انکار در آن در کل جهان اشاره کرد و گفت: در بیمارستان محلاتی نیز خطای پزشکی صورت گرفته است که ما همه آن را به مراکز ذیربط گزارش می‌کنیم و برخورد مطابق با آن خطا نیز انجام می‌گیرد.

سیدحسینی بیان کرد: ترافیک در جلوی بیمارستان بسیار زیاد بود که یک طرفه کردن آن بار ترافیک را کاهش دادیم و همچنین در حال تعامل برای ایجاد پارکینگ هستیم.