اولین مصالحه قتل در سال جدید با رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد
اولین مصالحه قتل در سال جدید با رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت وگو با میزان با اشاره به اینکه اولین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا (ع)، اولیای دم این زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت وگو با میزان با اشاره به اینکه اولین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا (ع)، اولیای دم این زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندانی محکوم به اعدام پس از چندین سال حبس آزاد شد.

رییس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۹۵ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رأی دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

وی گفت: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف و تلاش خدام آستان قدس رضوی، رضایت اولیای دم جلب گردید و در اولین روز از ماه مبارک رمضان در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در سال جاری، این اولین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در استان فارس منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس با حرکتی جهادی در سال گذشته موفق به برقراری صلح و سازش در ۶۱ فقره پرونده قتل و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شده است.

وی یادآور شد: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده است ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب چنین عمل مجرمانه‌ای شده‌است و این نهاد با اقدامی خداپسندانه و در راستای اصلاح ذات البین وارد عمل می‌شود.

انتهای پیام/