اولیانوف: پیشنهادهایی ملموس به کارگروه‌های کارشناسی در وین ارائه کرده‌ایم
اولیانوف: پیشنهادهایی ملموس به کارگروه‌های کارشناسی در وین ارائه کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی از مطرح کردن پیشنهادهایی از سوی مسکو در ارتباط با دو موضوع رفع تحریم و هسته‌ای که در دو کارگروه کارشناسی در وین در حال بررسی است، خبر داد. وی در این خصوص نوشت: پیرو تصمیم کمیسیون مشترک […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی از مطرح کردن پیشنهادهایی از سوی مسکو در ارتباط با دو موضوع رفع تحریم و هسته‌ای که در دو کارگروه کارشناسی در وین در حال بررسی است، خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: پیرو تصمیم کمیسیون مشترک برجام، دو کارگروه کارشناسی درباره موضوعات مرتبط با برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات کامل هسته‌ای خود، در حال کار در وین هستند.  

وی افزود: در هر دو گروه روسیه پیشنهادات ملموسی را رسماً برای بررسی مطرح کرده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا از روز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی‌های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست‌های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم‌ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث‌های خود را به کمیسیون گزارش کنند. 

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در همین خصوص اظهار داشت: کار این دو گروه کاری این است که مجموعه اقداماتی که دو طرف در یک مرحله باید انجام دهند را مشخص و نهایی کند و بعد ما دوباره در کمیسیون مشترک ترتیب و توالی اقدامات و جزییات مربوط به زمانبندی آنها را مشخص کنیم.

عراقچی همچنین گفت: قرار است صبح جمعه کمیسیون مشترک کار این دو کارگروه را بررسی کند، پیشرفت کار را ببینیم و اگر مشکلات و موانعی هست، آن‌ها را ارزیابی کنیم. در دو سه روز آینده کار کارگروه‌های دوگانه را به صورت مرتب ارزیابی و گزارش‌های همکاران را می‌شنویم و اگر کار به سمت پیشرفت است، کارگروه‌ها ادامه خواهند داد و اگر پیشرفتی صورت نگیرد و طرف‌های مقابل جدیت نداشته باشند، طبیعی است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی تاکید کرد: در همه این مراحل بین ما و کشورهای ۱+۴ مذاکرات صورت می‌گیرد، ما هیچ مذاکراتی با آمریکا یا هیچ کشور دیگری نداریم. مذاکرات ما با ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک است.

انتهای پیام/