اوج المپیاد ورزشی تبریز/ مسابقات دانشجویی با تیراندازان جهانی
اوج المپیاد ورزشی تبریز/ مسابقات دانشجویی با تیراندازان جهانی

[ad_1] شاید یکی از مسابقات المپیاد ورزشی تبریز که در سطح بالایی برگزار شد، مسابقات تیراندازی بود که با چندین عنوان‌دار آسیایی و جهانی در این مسابقات حضور داشتند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، پرونده مسابقات تیراندازی المپیاد پانزدهم دانشجویان دختر کشور پس از سه روز در دانشگاه تبریز بسته شد و نتایج جالبی را […]

[ad_1]


شاید یکی از مسابقات المپیاد ورزشی تبریز که در سطح بالایی برگزار شد، مسابقات تیراندازی بود که با چندین عنوان‌دار آسیایی و جهانی در این مسابقات حضور داشتند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، پرونده مسابقات تیراندازی المپیاد پانزدهم دانشجویان دختر کشور پس از سه روز در دانشگاه تبریز بسته شد و نتایج جالبی را برجا ماند.

تیراندازی از جمله رشته‌های ورزشی  بود که  به دلیل حضور نامداران جهانی از کیفیت بالایی برخورد دار بود. تیراندازانی چون نجمه خدمتی و هانیه رستمیان که پرچمدار المپیک بوده و نام خود را بر روی سکوی نخست قهرمانی جهان حک کرده‌اند.

المپیاد پانزدهم دانشجویان کشور نیز عرصه‌ای برای رقابت این تیراندازان ماهر با استعدادهای جدید تیراندازی مهیا کرده و شور و اشتیاق دانشجویان برای محاسبه امتیازات و رساندن خود به این قهرمانان در ابتدای مسابقات قابل وصف نیست.

حضور ۶ تیرانداز بین‌المللی و ۲۰ تیرانداز ملی در این رقابت‌ها نشان از کیفیت بالا و جدال آن‌ها در رسیدن به ترکیب تیم ملی و انگیزه‌ای برای تیراندازان جدید برای ورود به عرصه‌های ملی دارد.

رقابت‌های تپانچه بادی در روز نخست این المپیاد با حضور ۳۶ ورزشکار از جمله هانیه رستمیان پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو که از طرف دانشگاه الزهرا (س) شرکت کرده بود، برگزار شد که با شلیک هر گلوله از اسلحه، تفاوت خود را به نمایش گذاشت.

وقتی که ورزشکاران هم راند رستمیان ۵ گلوله شلیک کرده و هر یک امتیازات مختلفی می‌گرفتند، رستمیان شروع به شلیک کرد و در همان ابتدا مرکز هدف را نشانه گرفت و دریافت امتیاز ۱۰، ورزشکارانی را که پای جدول نتایج منتظر بودند متعجب کرد.

تقریبا تمامی گلوله‌های رستمیان به مرکز هدف و امتیاز ۱۰ برخورد می‌کرد و تعدادی از تیرها امتیاز ۹ را نشانه گرفت. چنین امتیاز آوری برای تیراندازان جوان یک رویا است.

این تیرانداز ماهر بدون هیچ استرسی و در آرامش کامل پشت سکوی پرتاب قرار گرفت و آنقدر به خود اعتماد داشت که حتی مانیتور اعلان امتیازات مقابل خود را چرخاند و تا اتمام مسابقه نیز به امتیاز خود نگاه نکرد. بدین ترتیب بود که با اقتدار توانست رتبه نخست رشته تپانچه بادی را به دست آورد.

لعیا محمدی عضو تیم ملی تیراندازی که به تنهایی از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش انفرادی مسابقات شرکت کرده بود نیز موفق شد به رتبه دوم برسد و فاطمه بغدادی از دانشگاه تهران هم رتبه سوم را کسب کرد.

در مجموع امتیازات بازیکنان هر دانشگاه نیز، دانشگاه الزهرا(س) مقام نخست، دانشگاه تهران مقام دوم و صنعتی ارومیه را به دست آورد.

هنگام دریافت مدال، یکی از بازیکنان دانشگاه الزهرا(س) همراه با کودک نوزاد خود حضور یافت و مدال طلا را بر گردن او انداخت.

وقتی نتایج مشخص شد، بازیکنان سایر دانشگاه‌ها در میان خود اعتراضاتی داشتند که سطح تیراندازان با هم برابر نبود.

در ادامه رقابت‌های تفنگ بادی با حضور ۳۷ ورزشکار پیگیری شد که عرصه تنگاتنگ رقابتی برای تیراندازان این بخش بود.

وقتی رقابت‌های بخش تفنگ بادی نیز آغاز شد، نام نجمه خدمتی، ورزشکار المپیکی از دانشگاه شهید بهشتی و نرجس امامقلی نژاد قهرمان آسیایی از دانشگاه تهران به چشم می‌خورد و تیراندازان جدید نیز با امید و رویا برای پشت سر گذاشتن این ورزشکاران پشت سکو ایستادند.

وقتی راند امامقلی نژاد، یکی از تیراندازان باسابقه و حتی دارنده نخستین مدال طلای رشته تیراندازی کشور  تمام شد، این ورزشکار با وجود کسب امتیاز بالای ۶۰۰ اما پشت سر فاطمه امینی پژوه از دانشگاه اصفهان دوم شد. امینی پژوهی که در لیگ برتر حضور دارد.

 

گلگیر اسلحه نجمه خدمتی نیز پیش از آغاز مسابقه خود، شکسته بود که امامقلی نژاد به یاری او شتافت. امامقلی نژاد اکنون به عنوان کمک مربی نیز فعال بوده و با خدمتی رابطه دوستی دارد. این بازیکن باسابقه هنوز هم پرقدرت در رقابت‌های تیراندازی کشور شرکت می‌کند و به گفته‌ی خود تا آخر در مسیر تیراندازی حرکت خواهد کرد‌.

وقتی رقابت نجمه خدمتی به اتمام رسید، به نظر می‌رسید توانسته بود در راند خود رتبه نخست را به دست آورد اما در پایان مشخص شد که امینی پژوه با اختلاف چند امتیازی مدال طلا را به دست آورده و خدمتی در کمال ناباوری دوم و امامقلی نژاد سوم شد.

با این‌که انتظار می‌رفت که خدمتی اول شود اما بازی‌های تفنگ بادی عرصه تنگاتنگ رقابتی بوده و حتی این ورزشکار در المپیاد چهاردهم نیز بین سه نفر اول قرار نگرفته بود.  خدمتی پس از مشخص شدن نتایج نیز هیچ ناراحتی از بابت از دست دادن قهرمانی نداشت.

در مجموع امتیازات بازیکنان تفنگ بادی دانشگاه‌ها، اصفهان مقام نخست، تهران مقام دوم و فردوسی مشهد مقام سوم را به دست آورد و دانشگاه تبریز نیز در کمال ناباوری چهارم شد.

در مجموع رقابت‌های تپانچه و تفنگ نیز تهران اول، اصفهان دوم و فردوسی مشهد سوم و دنشگاه تبریز توانست رتبه چهارم را به دست آورد..

با وجود اعتراض مربیان دانشگاه‌هایی چون تبریز، شهید چمران اهواز، کرمانشاه، گیلان، مازندران و علمی و کاربردی نیز، در استفاده از ورزشکاران ملی و بین‌المللی در مسابقات دانشجویان بر اساس قانون هیچ منعی نداشته و اعضای تیم ملی نیز از طریق این مسابقات انتخاب می‌شوند.

بدین صورت مسابقات تیراندازی بانوان المپیاد پانزدهم به پایان رسید و برگی دیگر بر ورزش بانوان در شهر تبریز ورق خورد.

در پایان این رقابت‌ها نتایج زیر حاصل شد:

تپانچه بادی تیمی:

مقام اول:  دانشگاه الزهرا (س)

مقام دوم:   تهران

مقام سوم:  صنعتی ارومیه

تپانچه بادی انفرادی؛

مقام اول:  هانیه رستمیان  از الزهرا(س)

مقام دوم:  لعیا محمدی  از فنی و حرفه‌ای

مقام سوم:  فاطمه بغدادی از تهران

تفنگ بادی تیمی:

مقام اول:  اصفهان

مقام دوم:  تهران

مقام سوم:  فردوسی مشهد

تفنگ بادی انفرادی:

مقام اول:  امینی پژوه از اصفهان

مقام دوم:  نجمه خدمتی از شهید بهشتی تهران

مقام سوم:  نرجس امامقلی نژاد از تهران

مجموع تفنگ بادی و تپانچه بادی:

مقام اول:  تهران

مقام دوم:  اصفهان

مقام سوم:  فردوسی مشهد

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/م


[ad_2]