اهمیت ورزش کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی بیش از گذشته است
اهمیت ورزش کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی بیش از گذشته است
شهردار تبریز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز به دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای ورزش و فعالیت‌های جسمی و روحی کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در مراسم اختتامیه مدارس ورزش تابستانی شهرداری تبریز در جمع نوجوانان و نونهالان ورزشکار ضمن تبریک روز تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: من این روز را به ورزشکاران، مربیان و مسئولان ورزش استان و شهرمان تبریک می‌گویم و امیدوارم در سایه تلاش‌های این عزیزان، سهم شهرمان در ورزش قهرمانی و پهلوانی روز به روز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تاثیر ورزش در سلامت تن و روان انسان، قابل توجه است، افزود: اینکه گفته می‌شود عقل سالم در بدن سالم، نشانگر نقش ورزش در تعالی روح انسان است.
شهردار تبریز در عین حال از میزان کم فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان در جامعه‌ امروزی ابراز نگرانی کرد و گفت: قبلا فعالیت‌های بدنی کودکان بیشتر بود اما اکنون این فعالیت برای آنها کم شده که آپارتمان‌نشینی و فعالیت خودرویی و جولان ماشین‌ها، از جمله دلایل این کم‌تحرکی است.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی، برگزاری کلاس‌های ورزشی، ارزش و اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد. ضمن اینکه از اولیا که برای ورزش، تعالی و رشد فرزندان خود ارزش قائل شده‌اند، تشکر می‌کنم.
رنجبر عنوان کرد: شهرداری به عنوان یک مجموعه خدماتی به مردم وظیفه‌اش است که در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ورزش همگانی و محلات و قهرمانی تلاش کند و امیدواریم با همدلی مربیان و مسئولان تربیت بدنی و همچنین خدمتگزاران مردم در شهرداری، عرصه برای استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان بیشتر شود و ما شاهد موفقیت و درخشش آنها در عرصه‌های ملی و جهانی باشیم.
وی افزود: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم به لحاظ تخصصی و تفکر به دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای ورزش و فعالیت‌های جسمی و روحی کودکان و نوجوانان است.

شهردار تبریز گفت: از اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برای برگزاری مدارس ورزشی و به‌خصوص تلاش‌های صورت گرفته در زمینه استعدادیابی، کشف و پرورش این استعدادهای ورزش قدردانی می‌کنم.