انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز
انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز،  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری و ادغام آن با سازمان قطار شهری تبریز و حومه در چهارچوب ساختار تشکیلاتی با ضرورت یک فوریتی مورد بررسی قرار گرفت. علی نوای‌باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این‌باره بیان کرد: موضوع ادغام […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری و ادغام آن با سازمان قطار شهری تبریز و حومه در چهارچوب ساختار تشکیلاتی با ضرورت یک فوریتی مورد بررسی قرار گرفت.

علی نوای‌باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این‌باره بیان کرد: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری بسیار حساس بوده و باید مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است از سازمان‌های مربوطه به صورت شفاف نظراتی را دریافت کنیم و بعد نسبت به ادغام تصمیم بگیریم.

روح‌الله دهقان‌نژاد، رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: بعضی از استان‌ها اقدام به جداسازی این دو شرکت کرده و کارهایشان را از یکدیگر تفکیک کرده‌اند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: در تبریز تنها ۴ خط برای مترو داریم و فقط یک خط آن فعالیت می‌کند و مابقی فعلا فعال نیست.

دهقان‌نژاد افزود: با کلیات طرح انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز مخالف هستم.

فریدون بابایی‌اقدم، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره اظهار کرد: یک سری نگرانی‌هایی در این راستا وجود دارد، شاید در صورت انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری، دولت حمایت‌های خود را قطع کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در راستای انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز هر تصمیمی که به نفع شهر است، گرفته شود.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده، ذکرگردیده شهرداری می‌تواند نسبت به افزایش و کاهش سازمان‌ها تصمیم‌گیری کند.

مقرر شد لایحه انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در کمیسیون‌های مشترک ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی، عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری و برنامه و بودجه بررسی شود.

انتهای پیام/