انجام ۱۳۶ عملیات امدادی به هزار و ۱۳۰ نفر  در آذربایجان‌شرقی/ ارائه خدمات نوروزی به ۱۳۱ هزار نفر
انجام ۱۳۶ عملیات امدادی به هزار و ۱۳۰ نفر  در آذربایجان‌شرقی/ ارائه خدمات نوروزی به ۱۳۱ هزار نفر

[ad_1] سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از انجام ۱۳۶ عملیات امدادی و امدادرسانی به هزار و ۱۳۰ نفر از مصدومان انواع حوادث و همچنین ارائه خدمات نوروزی به ۱۳۱ هزار نفر از مسافران و هم وطنان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمید منجم سرپرست هلال احمر استان […]

[ad_1]


سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از انجام ۱۳۶ عملیات امدادی و امدادرسانی به هزار و ۱۳۰ نفر از مصدومان انواع حوادث و همچنین ارائه خدمات نوروزی به ۱۳۱ هزار نفر از مسافران و هم وطنان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمید منجم سرپرست هلال احمر استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در طرح نوروزی امسال در حوزه معاونت امداد و نجات با انجام ۱۳۶ عملیات امدادی به هزار و ۱۳۰ نفر از آسیب دیدگان و گرفتاران  در حوادث گوناگون امدادرسانی کردند.

 وی ادامه داد نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت به مداوای سرپایی ۲۱ نفر از مجروحان حوادث و انتقال ۳۷ نفر از مجروحان و بیماران و مادران باردار به مراکز درمانی اقدام کردند.

منجم تصریح کرد: در طول طرح نوروزی، همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، با استفاده از خودروی نجات و دستگاههای مخصوص نجات اقدام به رهاسازی بیش از ۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در میان آهن پاره های خودروهای تصادفی کردند.

سرپرست هلال احمر استان ادامه داد: همچنین در این مدت با توجه به بارش برف و کولاک در پاره‌ای از محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی، نجاتگران هلال احمر اقدام به اسکان بیش از ۱۳۶ نفر از مسافران و گرفتاران در راه مانده در اتاق های اسکان پایگاه های امداد جاده ای کردند.

منجم خاطرنشان کرد: همچنین در طول طرح نوروزی نجاتگران هلال احمر اقدام به رهاسازی ۸ تن از فوتی  های سر صحنه حوادث نموده و بعد از رهاسازی و گذاشتن در کیسه جسد به مبادی مربوطه تحویل کردند.

وی به تعداد نیروها و خودروهای شرکت کننده در طرح نوروزی هم اشاره کرد و گفت:  در طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ شروع و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ادامه داشت، ۳۰ پایگاه امداد جاده ای و کوهستانی ثابت و ۱۲ پست امدادی موقت و فصلی فعالیت داشتندکه در این پایگاه ها بیش از ۴۱۸ نفر از نجاتگران و امدادگران و کادر جمعیت هلال احمر در قالب ۱۴۶ تیم عملیاتی با بهره گیری از ۱۵۰ دستگاه انواع خودروهای امدادی و همچنین یک فروند بالگرد انجام وظیفه کردند.

ارائه خدمات به بیش از ۱۳۱ هزار نفر از مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی
 
منجم همچنین به تشریح عملکرد بیست و دومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه پرداخت و گفت:  در بیست ودومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به مسافرین نوروزی سال جاری  به بیش از ۴۶هزار  نفر در خصوص کرونا و سلامت سفر اطلاع رسانی شده و بالغ بر ۴۵ هزار نفر در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر بهره‌ مند شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷ هزار  نفر از آموزش های مهارت های ترافیکی و بیش  از ۳۱ هزارنفر در پویش ملی بهرفت شرکت کرده اند و بالغ بر ۳۴ هزار نفر از کودکان از فضای دوستدار کودک و پست های نوروزی معاونت  جوانان در سطح استان استفاده کرده‌اند.

منجم خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۳ هزار نفر جهت اقامه نماز خود به خیمه‌های نماز جوانان مراجعه کرده و قریب به ۲۹ هزار نفر در پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما  شرکت نموده و همچنین در این مدت ۵۵ هزار و ۹۵۰فقره اقلام فرهنگی در میان مسافران توزیع و ۱۱۶ نقطه تحت پوشش طرح سحاب قرار گرفته است.

 سرپرست هلال احمر استان  ادامه داد : در این مدت بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیسه زباله در بین مسافران توزیع و از ۴۸۰۰ مخاطره و سوانح زیست محیطی پیشگیری شده و ۶۵۷ مورد  اماکن و نقاط ایمنی سازی شده و ۱۴۰۰ مورد از حوادث و آسیب ها پیشگیری شده و ۱۴ هزار و ۶۳ مورد خدمات امداد و کمک های اولیه و همچنین ۲۰ هزار و ۷۱۹ مورد آموزش مهارتهای امداد و کمک های اولیه و ۲۴هزار نفر  مورد آموزش سنجش فشار خون قرار گرفته  است.

وی اظهار کرد: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در سطح استان آغاز و تا روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ تداوم داشت و در این طرح بیش از یک هزار و ۷۴ نفر روز عضو برادر و ۸۶۸  نفر روزعضو خواهر در  ۲۵پست فعال و ۱۱ پست سحاب ایفای نقش مردند.

تزریق  ۱۲۱۱ دوز واکسن کرونا 

منجم  به عملکرد معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در طول اجرای طرح نوروزی پرداخت و گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۲۱۱ دوز، واکسن کرونا در مراکز تجمعیی هلال احمر در سطح  استان به مراجعه کنندگان تزریق شده است.

توزیع ۱۶۰۰ بسته سبد معیشتی 

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی گفت: امسال در ایام نوروز ۱۶۰۰ سبد معیشتی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این جمعیت توزیع شده است.  این طرح با مدد خیرین استان وبا شعار همه با هم توقف ناپذیریم انجام پذیرفت.

انتهای پیام/


[ad_2]