انتقال  مالیات مس سونگون بعد از سال‌ها به آذربایجان /معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی می باشد
انتقال  مالیات مس سونگون بعد از سال‌ها به آذربایجان /معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی می باشد
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی بر انتقال حساب‌های مالی و مالیاتی شرکت مس سونگون و فولاد میانه به استان تأکید کرد و گفت: انتقال پرونده مالیاتی مس سونگون طی دو ماه آینده به استان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش قلم پرس،  عیسی اورج زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی بر انتقال حساب‌های مالی و مالیاتی شرکت مس سونگون و  فولاد میانه به استان تأکید کرد و اظهار داشت: پرونده مالیاتی مس سونگون طی دو ماه آینده به استان آذربایجان شرقی اتفاق بیفتدکه با ارزش افزوده آن در استان خرج می‌شود.

وی افزود: معافیت های مالیاتی هدفمند و درست که در قانون پیش بینی شده می‌تواند در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، موثر واقع شوند که نظام مالیاتی در همین زمینه با اعطای تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی، سعی دارد زمینه‌های لازم برای حمایت از تولید و اشتغال در استان را فراهم سازد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی می باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌‌های گذشته عده‌ای با تاسیس شرکت‌‌های صوری مبادرت به انجام معاملات غیرواقعی کرده و صدمات جبران ناپذیری برای مودیان و دولت وارد کرده‌اند که اداره کل در برخورد با این گونه افراد هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.

اورج زاده با بیان اینکه در صورت رعایت ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم هزینه های مربوط به امور خیریه و حمایتی از نهادهای استانی قابل قبول است و از درآمد مشمول مالیاتی کسر می‌شود، به اعضای انجمن فولاد استان توصیه کرد به منظور پرهیز از مشکلات بعدی از انجام معاملات با شرکت های بازرگانی ناشناخته و نامعتبر خودداری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد درآمد استان از محل مالیات است،  گفت: بر این اساس  در سال گذشته ۷ هزار و ۷۰۰  میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی  با بیان اینکه براساس برنامه بودجه ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است، افزود: بر این اساس باید در آذربایجان شرقی ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شود.

وی اظهار امیدواری کرد که تلاش می کنیم این مقدار افزایش را  از کشف پرونده های جدید مالیاتی، مبارزه با فراز و مالیاتی و انتقال برخی پرونده مالیاتی صنایع در دیگر استان به  آذربایجان شرقی محقق کنیم.

مدیر کل اداره امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی توسط اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت شده که از این میزان ۴۵۵ میلیارد تومان مختص شهرداری تبریز بوده است.

انتهای پیام/