مزیت‌های شهر تبریز باید شناسایی و معرفی شود
مزیت‌های شهر تبریز باید شناسایی و معرفی شود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌ریزی برای تغییر، جزو آموزه‌های دینی ما است و باید در روش‌ها و رویکردها تجدیدنظر کنیم.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در آئین تودیع و معارفه شهردار تبریز با قدردانی از تلاش‌های شهردار و اعضای دوره پیشین شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: دوره قبلی مدیریت شهری، دوره‌ای سخت، سالم و با کارنامه‌ خوب به پایان رسید و خدمت اعضای دوره ششم شورا نیز عرض می‌کنم که این دوره یک شورای متخصص و انقلابی است. همچنین برای شهردار محترم تبریز عرض تبریک و توفیق دارم.

وی ادامه داد: تبریز سر ایران است و آذربایجان در هر عرصه جریان‌ساز است. اینجا صاحب مکاتب است و نخبه‌هایی برای این کشور پرورش داده است. انقلاب مشروطیت از این استان شروع شده و نخستین شهید مدافع حرم از این استان بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این آئین خطاب به شهردار جدید تبریز گفت: ابتدا از آقای مهندس رنجبر می خواهم که برای تغییر برنامه‌ریزی داشته باشد، البته تغییر نه به این معنی که امور قبلی را نادیده بگیرد. منظور از تغییر، تغییر افراد نیست اما گاهی آن هم لازم است. برنامه‌ریزی برای تغییر، جزو آموزه‌های دینی ما است و باید در روش‌ها و رویکردها تجدیدنظر کنیم.

وی افزود: دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید می‌رود، به عنوان مثال به جای بی آر تی، پی آر تی یعنی خودروهای برقی کوچک تولید می‌کنند که مونواکسید کربن تولید نمی‌کند.

پورمحمدی عنوان کرد: دومین نکته، این است که باید مزیت شهر تبریز را شناسایی کنیم تا ببینیم مزیت این شهر چیست؟ در این شهر نه امامزاده است و نه سعدیه و حافظیه، اما اسطوره تاریخ است. باید مزیت‌هایش را شناسایی و معرفی کنیم. یک عینالی داریم که در شبانه‌روز سه رنگ متفاوت دارد و آن را نیز تبدیل به پارک کردیم. تبریز مزیت کریدوری دارد و بازار ۳۵۰ میلیونی شرق آسیا در دست ما است.

وی گفت: درخواست سوم من از شهردار تبریز این است که امروز شهر هوشمند نیازمند زیرساخت‌های سبز است. اگر به دنبال عدم شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و بروز مشکلات زیست‌محیطی هستیم، لازم است که دیدگاه منطقه‌ای داشته باشیم. ما باید به روستاهای اطراف شهر و شهرهای حومه خدمات بیشتری دهیم.