امور فرهنگی تبریز به افراد غیر متخصص سپرده شده است/ چه‌کسی یا چه‌چیزی در تبریز در حال غرق‌شدن است
امور فرهنگی تبریز به افراد غیر متخصص سپرده شده است/ چه‌کسی یا چه‌چیزی در تبریز در حال غرق‌شدن است

به گزارش قلم پرس از تبریز، رسول برگی در چهل‌وپنجمین جلسه علنی فوق‌العاده اظهار کرد: در خصوص انتصاب سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سوالی از شهردار تبریز پرسیده بودم و شهردار محترم این‌طور پاسخ داده بودند که «این فرد باید خودش از دانشگاه آزاد استان به عنوان مامور خدمت اجازه می‌گرفت» اما این‌طور […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، رسول برگی در چهل‌وپنجمین جلسه علنی فوق‌العاده اظهار کرد: در خصوص انتصاب سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سوالی از شهردار تبریز پرسیده بودم و شهردار محترم این‌طور پاسخ داده بودند که «این فرد باید خودش از دانشگاه آزاد استان به عنوان مامور خدمت اجازه می‌گرفت» اما این‌طور نیست. شما به سرپرست سازمان، قبل از تعیین تکلیف ماموریت در دانشگاه آزاد استان حکم مدیریت داده‌اید.

برگی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی چون یک موسسه غیردولتی است هیچکدام از کارکنانش نمی‌توانند بدون موافقت هیات مدیره مامور به خدمت بروند، نامه‌ای در این خصوص به ما نیامده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی روزهای اخیر جو تبلیغاتی در فضای مجازی با عنوان «سیب» راه اندازی شده که برای طراحی لوگو این برنامه سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری جوایزی در نظر گرفته به این صورت‌که علاوه بر اختصاص پانزده میلیون تومان برای طراح منتخب، به ۵ نفر اثر برتر بعدی نیز هر کدام دو میلیون تومان هدیه نقدی اعطا خواهد شد. اگر قرار است در نهایت یک لوگو انتخاب شود، چرا باید برای نفرات دوم و سوم نیز جایزه در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: برای جوایز این برنامه مبالغ هنگفتی در نظر گرفته‌اند درحالیکه بهترین طراحان با یک‌سوم هزینه در نظر گرفته شده توسط این نهاد لوگو طراحی می‌کنند.

برگی بیان کرد: برای این برنامه از هیئت مدیره مجوزی برای برگزاری گرفته نشده است و حتی در کمیسیون فرهنگی نیز این موضوع مطرح نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این جریان حتی اخیرا در موضوع جشنواره موغام نیز اتفاق افتاده بود که اگر به اعضای محترم شورا به خاطر انتقادشان جسارت شود، تمام قد در مقابل‌شان می‌ایستیم.

وی بیان کرد: با موغام مخالف نبودیم و با حواشی که در این راستا افتاده بود مخالفت داشتیم وگرنه موغام یک موسیقی سنتی بوده که با عرفان و شجاعت توام است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: قرار نیست در این شهر بدون مجوز برخی از اقدامات را عملیاتی کنیم، این موضوعی است که باید رسیدگی شود چراکه در کار کردن شوخی نداریم.

وی اضافه کرد: جالب است که برنامه‌هایی مثل جشنواره زمستانی که در نشست‌های خبری وعده داده می‌شود، محقق نمی‌شود، اما برنامه‌هایی که در هیئت‌ مدیره سازمان یا در کمیسیون فرهنگی، مطرح نشده، در اولویت اجرا قرار می‌گیرد!

برگی ابراز کرد: برای جشنواره زمستانی نشست خبری برگزار کرده بودند که ما هم در آن نشست، حضور یافتیم؛ مقرر شده بود به احترام ایام فاطمیه(س) با تاخیر به ۱۹ دی موکول شود.

وی بیان کرد: بعد از هزینه کلان برای این رویداد اکنون می‌گویند که این برنامه را کنار بگذارید و مجدد برای طرح دیگری به عنوان سیب بودجه می‌خواهیم.

رسول برگی با اظهار تاسف از اینکه در طرح «پویش سیب» به ساحت عاشورا و نهضت حسینی جسارت شده ‌است، تصریح کرد: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جمع خبرنگاران وعده داده که قصد داریم در این پویش، امسال برخلاف گذشته می‌خواهیم زیبایی‌های عاشورا را نشان دهیم! سوال اینجاست که مگر تا کنون نعوذبالله، زشتی‌‌های عاشورا مطرح بوده است؟ این سخنان موهن و حرمت‌شکن، از کجا نشات می‌گیرد؟ مگر جز این است که حضرت زینب(س) فرموده‌اند، در عاشورا چیزی جز زیبایی ندیدیم!

رییس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: به سرپرست این سازمان گفته شده که از مدیران شهری برای این رویداد اجازه گرفته‌اید که در پاسخ مطرح کرده است برای وظایف ذاتی‌ام از هیچ کس اجازه نمی‌گیرم.

برگی گفت: ایشان الفاظ نادرستی استفاده کرده‌اند که باعث تعجب است، مثلاً گفته‌اند، باید مانند نوازندگان کشتی تایتانیک، تا آخرین لحظه غرق‌شدن کشتی، به کار خود ادامه دهیم! سوال اینجاست که چه‌کسی یا چه‌چیزی در حال غرق‌شدن است؟! این چه جسارتی است؟ چرا باید یک مدیر فرهنگی، به چنین مثال‌هایی متوسل شود؟

وی گفت: در محافل خصوصی مطرح کردن این موضوعات درست نیست، ما فرهنگ‌مان را در این شهر به چه کسی سپرده‌ایم و چه کسی در این راستا برای شهرمان تصمیم خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: همه‌ساله در ایام فاطمیه(س) اتفاقات فرهنگی و مذهبی مهمی در شهر برگزار می‌شد، اما امسال، وضعیت فرق داشت و حتی برنامه شمیم یاس نیز برگزار نشد؛ این در حالی است که امسال، ویروس کرونا فروکش کرده بود و بهانه‌ای برای برگزاری برنامه‌های اجتماع‌محور وجود نداشت.

وی ادامه داد: حراست چرا به امور رسیدگی نمی‌کند چرا تا پاسی از شب درهای این اداره برای افراد غیر مرتبط باز است و به این اداره رفت و آمد می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: عنوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی لحاظ شده پس موضوع ورزشی در این سازمان چرا مطرح نیست.
 

انتهای پیام/