اقدامات پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای مقابله با کرونا ادامه دارد
اقدامات پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای مقابله با کرونا ادامه دارد
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات پیشگیرانه و مستمر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد.

به گزارش قلم پرس، رامین آذری، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ️پایش و غربالگری مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه تبریز همچنان ادامه دارد، افزود: ️میکروب زدایی از سطوح ترمینال ها (سرویس های بهداشتی، صندلی های انتظار، گیت ها و ایکس ری های بازرسی سپاه و پلیس، تسمه نقاله ها، چرخ های دستی و دستگاههای ATM) و امکانات و تجهیزات فرودگاهی و اداری ۳ بار در روز انجام می شود.

و️ی ضدعفونی ساختمان های یگان حفاظت هواپیمایی، نیروی انتظامی، پاویون و میکروب زدایی ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز، ساختمان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، ساختمان انبار مرکزی و ساختمان برق اضطراری را از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس در فرودگاه تبریز لوازم بهداشتی(ماسک، دستکش وموادضدعفونی کننده) بین کارکنان اداره کل و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در فرودگاه توزیع می شود.

آذری، ادامه داد: ️ضدعفونی بارهای مسافران و ️نظارت بر میکروب زدایی تجهیزات شرکت های هندلینگ کننده نیز همچنان در این فرودگاه انجام می شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

  • منبع خبر : ایرنا