اقتصاد استان آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است
اقتصاد استان آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر این که آذربایجان‌شرقی، استانی صنعتی و متکی بر بخش خصوصی است، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های ملی به حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان شد. محمد کلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، گفت: […]


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر این که آذربایجان‌شرقی، استانی صنعتی و متکی بر بخش خصوصی است، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های ملی به حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان شد.

محمد کلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، گفت: توسعه اقتصاد استان متکی بر استعدادهای بخش خصوصی و همت مردمان تولیدگر و تلاش‌گر است.
 
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان، الگوی توسعه مردم‌محور اقتصاد در کشور است، افزود: اگر‌ در این بخش مشکل داشته باشیم انگیزه سرمایه‌گذاران جدید به فعالیت و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.
 
رئیس کل گمرک ایران نیز در این نشست، تسهیل در تجارت خارجی به ویژه رفع موانع تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تأمین کالای اساسی را اولویت اساسی گمرک اعلام و اظهار کرد: هم اکنون بنادر کشور مملو از کالاهای اساسی است که به تدریج ترخیص می‌شوند.
 
علیرضا مقدسی تراز تجاری کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک ماه گذشته میزان کالاهای صادراتی از گمرکات کشور پنج میلیارد دلار و واردات نیز چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.
 
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت کالای اساسی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم، ۱۷۷ هزار تن روغن و سه هزار تن شکر از بنادر ترخیص شده و کالاهای اساسی دیگر نیز به تدریج ترخیص می‌شوند.
 
مقدسی موجودی کنونی بنادر کشور را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: در بندر امام خمینی هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می‌شود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۰ تن کالای اساسی در اسکله موجود بوده و ۶۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه است.