افشاگری مقام روس درباره طرح حمله شیمیایی تروریست‌ها سوری
افشاگری مقام روس درباره طرح حمله شیمیایی تروریست‌ها سوری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «الکساندر کارپوف» معاون مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه می‌گوید که تروریستهای سوری در حال آماده سازی برای انجام یک حمله شیمیایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستند.  براساس گزارش شبکه راشا تودی، وی گفت: این مرکز اطلاعاتی دریافت کرده است که براساس آن، […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «الکساندر کارپوف» معاون مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه می‌گوید که تروریستهای سوری در حال آماده سازی برای انجام یک حمله شیمیایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستند. 

براساس گزارش شبکه راشا تودی، وی گفت: این مرکز اطلاعاتی دریافت کرده است که براساس آن، شبه نظامیان «حیات تحریر الشام» قصد دارند با کمک سازمان کلاه سفیدها این طرح را عملی کنند و اخیرا ۶ کانتینر حامی مواد سمی و شیمیایی که احتمالا گاز کلر است را به منطقه جسرالشغور منتقل کرده‌اند. 

کارپوف در ادامه افزود: این شبه نظامیان قصد دارند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با انجام یک حمله شیمیایی و قربانی کردن مردم محلی نیروهای وابسته به دولت بشار اسد را متهم و از آن برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات و مشروعیت زدایی از آن استفاده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است روز ۲۵ ماه مه(دو روز دیگر) در بیش از ۱۰ هزار شعبه اخذ رای و از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب برگزار شود. 

بشار اسد به همراه دو نفر دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ در سوریه هستند.

طی سال‌های اخیر، گروه کلاه سفیدها با همکاری تروریست ها چند بار برای صحنه سازی حملات شیمیایی تلاش کرده اند که از جمله آن می توان به حملات شیمیایی جعلی شهر «خان شیخون» در ادلب و حمله شیمیایی در غوطه و دوما اشاره کرد.

انتهای پیام/م