افزایش ۴٫۷ درصدی مصرف برق در صنایع بزرگ با وجود قطعی برق/ وضعیت فضای آذربایجان‌شرقی و سرمایه گذاری!
افزایش ۴٫۷ درصدی مصرف برق در صنایع بزرگ با وجود قطعی برق/ وضعیت فضای آذربایجان‌شرقی و سرمایه گذاری!

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یکی از راهکارهای تحرک اقتصاد استان را بهره گیری از ظرفیت های نمایشگاه ها در حوزه های مختلف اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که در بخش تولید تحرک های جدیدی در استان ایجاد شده بنا بر این با رفع نقایص و همکاری […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یکی از راهکارهای تحرک اقتصاد استان را بهره گیری از ظرفیت های نمایشگاه ها در حوزه های مختلف اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که در بخش تولید تحرک های جدیدی در استان ایجاد شده بنا بر این با رفع نقایص و همکاری تیم اقتصادی باید فضای استان را به فضایی جذاب برای سرمایه گذاری، تولید و صادرات تبدیل کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی که با حضور کلامی معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، اورنگی ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و جمعی از صادرکنندگان برگزار شد با بیان این که نمایشگاه های تبریز به محلی برای میز رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان تبدیل شده است، اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه های مختلف در استان پیشتاز هستیم.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته بر خلاف قطعی برق در صنایع بزرگ، بخش صنعت استان ۴.۷ درصد افزایش مصرف برق داشته که این موضوع نشان دهنده افزایش تولید است که البته این آمار باید در صادرات نیز خود را نشان دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رابطه روند تولید و میزان صادرات گفت: بخش تولید استان به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کرده و سهم استان در این حوزه در کشور زیاد شده است.

پرنیان گفت: با فعالیت سامانه جامع تجارت امسال آمار تولید استان مشخص شده است و به مرور روند درج اطلاعات مانند آمار صدور پروانه ها و آمار مربوط به گمرکات استان در این سامانه تکمیل می شود.

وی از آغاز فعالیت دبیرخانه نمایشگاه فرش دستبافت از روز شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: امیدواریم با وجود ظرفیت های بالای این صنعت در استان و همکاری دستگاه های متولی نمایشگاهی شاخص و ویژه در این حوزه در سال آینده داشته باشیم.

در این جلسه علاوه بر ارایه گزارشی از آخرین وضعیت صادرات استان از سوی محمدنقی هنربر رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، توضیحاتی در خصوص موارد مطرح شده از سوی لیلی اورنگی ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی نیز ارایه شد.

پایان پیام/


[ad_2]