افزایش ۱۰۰درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی
افزایش ۱۰۰درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

[ad_1] رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز ۳۸۷ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده است. وی […]

[ad_1]


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز ۳۸۷ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده است.

وی افزود: میزان خرید گندم تا ۲۲مردادماه ۱۷۱ هزار و ۲۶۳ تن بوده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۸۵ هزار و ۵۱۴ تن بود و شاهد یک رشد صد درصدی در سال جاری هستیم.

فتحی ارزش کل گندم خریداری شده را در استان را  یک هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان اعلام کرده و افزود: در حال حاضر ۴۳۲ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ایم که این میزان ۲۲ درصد از کل ارزش گندم خریداری شده به صورت تضمینی را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری ۱۲ هزار و ۹۴۹ تن گندم به صورت توافقی، ۱۱ هزار و ۲۰۶ تن به صورت بذری و ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن گندم مانده از سال ۱۴۰۰ خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تامین امنیت غذایی مردم را مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی دانسته و افزود:  تلاش خواهیم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریعتر پرداخت نماییم تا کشاورزان نیز دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزایش یافته است، تاکید کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ذخیره گندم استان اکنون وضعیت مناسبی دارد ادامه داد: تاکنون خرید گندم در استان بیش از صددرصد نسبت به کل گندم خریداری شده در سال گذشته رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

گفتنی است، تاکنون ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران کشور خریداری شده است در صورتی که سال گذشته تا این تاریخ، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

 


[ad_2]