افزایش گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به موادمخدر صنعتی
افزایش گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به موادمخدر صنعتی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل گفت: گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به موادمخدر صنعتی در سال‌های اخیر روند رو به رشد گرفته است. ‌به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا،‌ بشرخواه در جمع خبرنگاران با اشاره به معضل بزرگ اعتیاد زنان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن اظهار کرد: زنان با گرایش به اعتیاد […]

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل گفت: گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به موادمخدر صنعتی در سال‌های اخیر روند رو به رشد گرفته است.

‌به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا،‌ بشرخواه در جمع خبرنگاران با اشاره به معضل بزرگ اعتیاد زنان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن اظهار کرد: زنان با گرایش به اعتیاد نه تنها منزلت اجتماعی خود را کاهش داده و به صور فردی، خانوادگی و اجتماعی دچار بحران‌های جدی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بروز و ظهور بیماری‌های روانی و جسمی، طرد شدن از خانواده، فروپاشی خانواده و تربیت نسل معتاد به همراه پیامدهای متعدد اجتماعی از جمله آسیب‌هایی است که گرایش به اعتیاد توسط زنان را تهدید می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر چهار ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود: در بحث مبارزه با باندهای قاچاق تهیه و توزیع موادمخدر اقدامات و فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که در سالجاری حمل و توزیع موادمخدر از نوع هروئین و شیشه کاهش یافته و در مجموع ما با افزایش ۲ هزار و ۲۸۱ درصدی انواع موادمخدر و برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ روبرو هستیم.

بشرخواه گفت: در موادمخدر سوخته ۱۳۳ درصد و تریاک ۹۴ درصد افزایش کشفیات انجام شده و در مجموع کشفیات موادمخدر در چهار ماهه امسال ۱۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

وی در مورد دستگیری قاچاقچیان نیز بیان کرد: در دستگیری قاچاقچیان نیز در چهار ماهه امسال ۴۰ درصد، توزیع کنندگان ۳۴ درصد و افراد نگهداری کننده مواد مخدر نیز ۳۲ درصد افزایش روی داده که در این مدت دستگیری معتادان نیز ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل تصریح کرد: با منهدم کردن باندهای تهیه و توزیع باندهای مواد مخدر توقیف خودرو ۲۷ درصد و قرص‌های روانگردان نیز ۲۳۵ درصد افزایش یافته است.

بشرخواه به افزایش کشفیات سلاح از قاچاقچیان تا ۷۰۰ درصد نیز اشاره کرد و گفت: موادمخدر نه تنها به عنوان یک آسیب و معضل اجتماعی فرد و افراد جامعه را درگیر کرده بلکه خانواده‌ها را نیز نگران کرده به طوری که مراقبت فرزندان باید به گونه‌ای باشد تا از گرایش به موادمخدر پرهیز کنند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد؛ تا از فرزندان خود به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان مراقبت کرده تا با کشیده شدن به سمت سیگار و مصرف دخانیات به سمت اعتیاد سوق پیدا نکرده و وارد آسیب جدی اعتیاد و مواد افیونی نشوند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل ضرورت احداث کمپ ترک اعتیاد برای بانوان را در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما به صورت مستمر عملیات پاکسازی نقاط آلوده شهر را از معتادان اجرا می‌کنیم و اگر مردم گزارشی از معتادان متجاهر دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۳۰ و ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

بشرخواه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد روند گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت موادمخدر اظهار کرد: نسبت به سال‌های گذشته اعتیاد دانشجویان و دانش‌آموزان به موادمخدر صنعتی بیشتر شده است.

وی از رایزنی‌ها برای احداث مرکز بازپروری در اردبیل به شکل مناسب خبر داد و افزود: در حال حاضر مراکز ترک اعتیاد ما وضعیت مناسبی ندارند و ما نیز قبول داریم در این مراکز چندان توجهی به اصول بهداشتی و موارد ترک اعتیاد انجام نمی‌شود که امیدواریم در این باب یک مراقبت دایمی و بیشتری را شاهد باشیم.