افزایش تولید با جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است
افزایش تولید با جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است.

به گزارش قلم پرس، احمد موقری در جلسه ایبررسی و تبادل نظر در خصوص وظایف قانونی سازمان جهاد کشاورزی استان در ابطه با توزیع نهاده های دامی و سایر وظایف محوله، اظهار داشت: هر چیزی که منافع عمومی جامعه را در معرض تضییع، تعدّی، تفریط و آسیب قرار دهد از مصادیق حقوق عامه  بوده و باید حقوق عامه احیا و نعارض منافع موجود رفع شود.

وی با اشاره به تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای دستورالعمل ها و اعطای تسهیلات و امتیازات در راستای تسهیل روند تولید و توزیع و رفع نیازمندی های مردم، فزود:  یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه وجود تعارض در قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و اجرای این قوانین توسط متصدیان و مأمورین و مسئولین دولتی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: تعارض منافع در مسائل پولی و بانکی، مالیاتی، واردات و صادرات و موضوع سلامت شهر و شهرسازی برجسته تر است؛ با توجه به بررسی های انجام شده در دستگاه قضایی، تولید جوجه نژاد ایرانی (آرین) و موانع آن از مصادیق چنین تعارض منافعی است.

وی خطرنشان کرد: جهاد کشاورزی به تولید کننده بیش از چهار بار در سال اجازه جوجه ریزی نمی دهد و علل این امر بایستی مشخص شود زیرا افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور ضرورت دارد.

در ادامه رییس امور دام جهاد کشاورزی استان از جمله مهمترین مشکلات نژاد آرین را ضریب تبدیل پایین و عدم وزن گیری مناسب پس از سن ۴۰ روزگی، کیفیت پایین لاشه مرغ نژاد آرین نسبت به رقبای خارجی برشمرد و بر برطرف کردن مشکلات نژاد آرین تأکید کرد.

وی افزود: حمایت‌های دولتی تولید مرغ آرین شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین، تأمین نهاده‌های دامی به صورت مستقیم توسط شرکت پشتیبانی، حذف عوارض صادراتی و تخفیف حق بیمه است.

در نهایت پس از بحث و تبادل نظر با توجه به اینکه نهاده های دامی یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت گوشت و مرغ بوده و تعارض منافع موجود در این خصوص باعث می شود که عده معدودی اقدام به واردات این اقلام نموده و به دلخواه خود اقدام به توزیع کنند

به عنوان یکی از راهکارهای رفع تعارض منافع و به منظور جلوگیری از امضاهای طلایی، مقرر شد پیشنهادی به مرکز ارایه شود تا با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی دارای نقطه صفر مرزی و گمرگ جلفا می باشد، اتحادیه های مربوطه بتوانند خود این نهاده ها را از مبادی مرزی استان وارد نمایند.