افتتاح چندین پروژه و طرح دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی/ تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پشتیبانی و تسهیل‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان
افتتاح چندین پروژه و طرح دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی/ تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پشتیبانی و تسهیل‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان
همزمان با هفته دولت، ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در پارک علم و فناوری استان رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش قلم پرس، این طرح‌ها شامل ۹ محصول شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان، کارخانه دانش‌بنیان تولید کوره‌های ریخته‌گری در تبریز و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مراغه بود.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در مراسم رونمایی و افتتاح این طرح‌ها، با اشاره با نام‌گذاری امسال تاکید کرد: مدیریت اجرایی استان از هر پشتیبانی و اقدام لازم تسهیل گری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

عابدین خرّم لزوم عملیاتی شدن طرح‌های پژوهشی نظری در مراکز دانشگاهی را یادآور شد و  افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی باید در واحدهای تولیدی برای رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرینی کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری های نوین جبران شود.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان باید مرکز هدایت بازیگران عرصه دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به هماهنگی و هم‌راستایی مجموعه فعالان این عرصه است که پارک علم و فناوری استان این مسیر را با فراگیرترین چتر علمی خود هموار کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ موتور پیشران اقتصاد  کشور در حوزه های مختلف باشند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی ابراز امیدواری کرد با تجمیع دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران عرصه فناوری و دانش‌بنیان، راه اندازی کارخانه نوآوری، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، تبریز به جایگاه اصلی خود در این عرصه برسد.

واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان هم راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر ذکر کرد و افزود: مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، پارک علم و فناوری استان اخیرا به عنوان پارک سطح یک و توسعه یافته ارزیابی شد.

فلاح، مشاور استاندار آذربایجان ‌شرقی در حوزه فناوری و نوآوری هم از راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری سلامت و کشاورزی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه تلاش‌های اکوسیستم فناوری استان این است که حوزه دانش‌بنیان، محور توسعه استان و موتور محرکه صنایع باشد.

با حضور استاندار کارخانه دانش‌بنیان ساتکو تولیدکننده کوره‌های پیوستی و قالب‌گیری خود گیری ریخته به بهره‌برداری رسید.
همچنین با دستور استاندار آذربایجان شرقی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مراغه نیز به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.
برای راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مراغه، تجهیز و تسهیلات به شرکت‌های فناور تاکنون بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هزینه شده و هم‌اکنون ۳۴ واحد فناور و دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند
در این آئین از تابلو فرمان هوشمند آسانسور و تجهیزات خدمات شهری، نسل جدید چراغ‌های LED کنترل‌پذیر، فلومتر توربینی، خوراک‌های دامی هایتک، ربات انبارش، نسل جدید فشارسنج خون، کاور مهتابی ضد انفجار، فلومتر هوشمند تولیدشده توسط فناوران پارک علم و فناوری استان رونمایی شد.

انتهای پیام/