افتتاح نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان شرقی در مراغه
افتتاح نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان شرقی در مراغه

[ad_1] نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در مجموعه کاوه مراغه به بهره‌برداری رسید. به گزارش قلم پرس،از تبریز، نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در مجموعه کاوه مراغه به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه ۲۵ مگاواتی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در مدت زمان ۱۶ ماه احداث […]

[ad_1]


نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در مجموعه کاوه مراغه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، نخستین نیروگاه برق بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در مجموعه کاوه مراغه به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه ۲۵ مگاواتی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در مدت زمان ۱۶ ماه احداث شده است.

قادری مدیر کارخانه کربنات سدیم  کاوه مراغه گفت: این نیروگاه ۳هزار متر مربع با استفاده از سیستم بخار،  برق مورد نیاز کاوه سودا را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه  این نیروگاه کمبود برق مورد نیاز کارخانه را در زمان‌های اوج مصرف تامین می‌کند، افزود: با راه‌اندازی نیروگاه ۲۵ مگاواتی به صورت مستقیم برای ۳۰ نفز ایجاد اشتغال شده است.

قادری اضافه کرد: زمین این نیروگاه قبلا به عنوان لاگن کاوه سودا استفاده می‌شد که با مدیریت انجام شده تبدیل به فضای صنعتی تولید برق شده است.

به گفته مدیر نصب و راه‌اندازی این نیروگاه توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: این نیروگاه با هدف تامین برق مورد  نیاز کارخانه و کاستن از  بار برق شهر احداث شده است.

علی  علیزاده گفت: برای راه‌اندازی این مجموعه ۲۲ کیلومتر شبکه اجرا و  ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه در ‌زمان های اوج مصرف مشکل کمبود برق شهرستان برطرف می‌شود.

اسدیان، فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: بهره برداری از این طرح تحقق شعار ما می توانیم جوانان این سرزمین است.

انتهای پیام/


[ad_2]