اعلام درماندگی محیط زیست در برابر موضوع آلودگی هوا/ انفعال شورای شهر تبریز درخصوص آلودگی هوا قابل قبول نیست
اعلام درماندگی محیط زیست در برابر موضوع آلودگی هوا/ انفعال شورای شهر تبریز درخصوص آلودگی هوا قابل قبول نیست

به گزارش قلم پرس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز امروز یکشنبه در سی‌وپنجمین جلسه علنی بر ضرورت رفع آلودگی هوای شهر تاکید کرد و گفت: آلودگی هوای تبریز به یکی از معضلات شهری تبدیل شده که می‌تواند آثار زیان‌بار کوتاه‌مدت و بلندمدتی از خود برجای بگذارد، در همین راستا […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز امروز یکشنبه در سی‌وپنجمین جلسه علنی بر ضرورت رفع آلودگی هوای شهر تاکید کرد و گفت: آلودگی هوای تبریز به یکی از معضلات شهری تبدیل شده که می‌تواند آثار زیان‌بار کوتاه‌مدت و بلندمدتی از خود برجای بگذارد، در همین راستا از متولیان امر باید دعوت شود تا توضیحات لازم و قانع‌کننده در این خصوص به ما ارائه دهند.

وی در ادامه‌ سخنان خود بیان کرد: در تبصره دوم آیین‌نامه اجرایی، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز می‌توانند درخواست جلسه فوق‌العاده داشته باشند تا در خصوص معضلات شهری اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

بابایی‌اقدم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در خصوص آلودگی هوای تبریز پیگیری‌های زیادی انجام شده و حتی استانداری ۱۲ نامه در این رابطه به نهادهای ذی‌ربط به منظور رفع این معضل ارسال کرده که با وجود آن هنوز مازوت‌سوزی ادامه دارد و حتی پیمانکار فیلتر مخصوص را نیز ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اداره‌کل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در برابرموضوع آلودگی هوا اعلام درماندگی کرده است، تصریح کرد: خواهشمندم جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور دادستان و مدیرکل محیط‌زیست استان ترتیب داده شود تا در خصوص تعطیلی واحدهای آلاینده از مراکز ذی‌صلاح خواستار حمایت و کمک باشیم چراکه مردم در رفاه و آسایش نمی‌توانند زندگی کنند.

بابایی اقدم در بخشی از سخنانش هم یادآور شد: انفعال شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص این موضوع مهم قابل قبول نیست.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: در حوزه آلودگی محیط‌زیست، تکالیفی بر عهده شهرداری بوده که در این خصوص مواردی هم در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری در خصوص رفع آلودگی محیط‌زیست گزارشات خود را ارائه دهد تا بدانیم چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: برای رفع این معضل باید از نمایندگان مجلس کمک بگیریم تا این موضوع از تهران پیگیری شود در غیر این‌صورت جلساتی که برگزار می‌شود نتیجه‌ای ثمربخش نخواهد داشت.

منشا آلودگی هوای تبریز باید مشخص شود

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با رفع معضل آلودگی هوا گفت: اگر شورای شهر تبریز به صورت فوق‌العاده جلسه‌ای در خصوص آلودگی شهر تبریز تشکیل دهد و چندین مصوب داشته باشد نتایج مثبتی را خواهیم دید.

وی در ادامه ی سخنان خود اظهار کرد: تشکیل جلسات در خصوص موضوعات مهم چون حمل و نقل، آلایندگی و ترافیک از ضروریات بوده چراکه با این اقدام مردم شاهد خواهند بود که شورای شهردر راستای معضلات شهری و حل و رفع‌شان حساسیت دارد.

نوای‌باغبان با بیان اینکه منشا آلودگی هوا باید مشخص شود، ادامه داد: باید تصمیمات کشوری در این راستا نیز مشخص شود.

یاسین بجانی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه با بیان اینکه حتما باید جلسه‌ای با مسئولان قضایی در خصوص رفع معضل آلودگی ترتیب داده شود، گفت: اگر بگویند تهران در خصوص این معضل تصمیم خواهد گرفت نتایج مثبتی را نخواهیم دید، چه کسی باید در مقابل این تصمیم‌های تهران بایستد!

 بهتر است شورای شهر، به جای کسانی که باید توضیح بدهند و نمی‌دهند، پیگیر موضوع باشد

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: مردم از شورا انتطار دارند تا در خصوص رفع مشکلات‌شان اقداماتی صورت گیرد چراکه بی‌اعتنایی به مسئله، مردم را اذیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر نه به عنوان حلال مسئله، بلکه نهادی تذکر دهنده نیز به شمار می‌‎رود، ادامه داد: مازوت‌سوزی در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد، ولی در کشور ما با مشکل مواجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ابراز کرد: نیروگاه تبریز، از فیلترهای لازم می‌تواند استفاده کند و میزان آلودگی را کاهش دهد.

رشیدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بهتر است شورای شهر، به جای کسانی که باید توضیح بدهند و نمی‌دهند، پیگیر موضوع باشد.

حمل و نقل تبریز با ۵۰ درصد ظرفیت خالی کار می کند

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: به دلیل ایجاد آلایندگی و فرسودگی ناوگان، حمل‌ونقل عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

وی ادامه داد: بحث اجبار نیروگاه به استفاده از فیلتر و بحث اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل، می‌تواند تا حدودی در راستای کاهش آلودگی هوا مؤثر با‌شد.

موضوع آلودگی هوا این روزها با جان مردم سر و کار دارد 

غلامرضا احمدی، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: جلسه و نشست‌هایی با نمایندگان مجلس در خصوص رفع معضل آلودگی هوای شهر داشته‌ایم و حتی چندین روز مازوت سوزی تعطیل شد. فکرمی‌کردیم این مشکل حل شده، ولی گویا موقتی بوده است.

وی ادامه داد: موضوع آلودگی هوا این روزها با جان مردم سر و کار دارد به طوریکه  مدارس‌ را هم تعطیل کرده است، هر اقدامی که در راستای رفع این معضل لازم باشد شورا انجام خواهد داد.

با رای  تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مقرر شد جلسه فوق‌العاده رسیدگی به موضوع آلودگی هوا برگزار شود.

انتهای پیام/