اعتبار درخواستی برای پارک بزرگ نیازمند بازبینی است
اعتبار درخواستی برای پارک بزرگ نیازمند بازبینی است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پروژه پارک بزرگ بر اساس طرح ارائه شده علاوه بر مبلغ قرارداد یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، هزینه زیادی را بر شهرداری تحمیل می‌کند که نیازمند بازبینی است.

به گزارش قلم پرس، علی نوای باغبان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز اظهار کرد: با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و شورای شهر، باید مشخص شود که درخواست و تکلیف شهرداری به عنوان کارفرما از مشاور طرح پارک بزرگ چه چیز بوده است.

وی افزود: مشاور طرح ظرفیت‌های موجود در این پروژه را کشف و طرح جامع و وسیعی ارائه کرده است، اما نیازمند بازبینی در اعتبار درخواستی این پروژه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: راهکار دیگر این است که دوباره این موضوع را بررسی و خواست خود را به کارفرما و مشاور طرح اعلام کنیم؛ چراکه بودجه این طرح بر عهده شورا و شهرداری بوده و باید در این زمینه راهکاری معقول به‌کار ببریم.

وی اضافه کرد: باید مشخص شود موارد مورد مطالعه مشاور، خواست شهرداری بوده و یا مشاور طرح پیشنهاد داده است و با توجه به منابع موجود مدیریت شهری تصمیم‌گیری کنیم.

نوای باغبان خاطرنشان کرد: محل هزینه‌کرد بودجه مصوب برای این طرح نیز باید مشخص شود که در چه جاهایی هزینه می‌شود.

وی افزود: ما بیش از هفتاد هکتار تملک در پارک بزرگ داشتیم، اما نمی‌دانیم دست چه کسی است، شاید اگر دست مردم بود، این اراضی حفظ شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: هر چقدر دخالت ما در آن محدوده کمتر باشد، بیشتر موفق خواهیم شد و ترس ما دور شدن از مسئله اصلی در این پارک همچون فضای سبز و کشاورزی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس