اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور و موج چهارم کرونا/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد
اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور و موج چهارم کرونا/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: ایام نوروز و تعطیلات عید یک فرصت طلایی برای قرنطینه و کنترل جدی‌‌تر شیوع کرونا بود که متاسفانه از این فرصت آنطور که باید استفاده نشد؛ این شرایط دیگر قابل تکرار نبوده و اعمال تعطیلی در مقاطع دیگر بسیار هزینه‌بر خواهد شد. وی افزود: […]

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: ایام نوروز و تعطیلات عید یک فرصت طلایی برای قرنطینه و کنترل جدی‌‌تر شیوع کرونا بود که متاسفانه از این فرصت آنطور که باید استفاده نشد؛ این شرایط دیگر قابل تکرار نبوده و اعمال تعطیلی در مقاطع دیگر بسیار هزینه‌بر خواهد شد.

وی افزود: در آستانه عید مسوولان گردشگری مردم را به سفر کردن تشویق می کردند؛ در حالی که یکی از مهمترین علل شیوع بیماری سفر کردن است؛ اظهارات ضد و نقیض رئیس جمهور و وزیر بهداشت نیز کاملا مردم را سردرگم کرده و لازم است این مسائل مدیریت و کنترل شود و ستاد ملی کرونا باید پاسخگو باشد. 

فرهنگی ابراز داشت: حالا دولت مجبور شده تعطیلی‌ها را از سر بگیرد که این امر باعث خواهد شد مشاغل بسیاری آسیب ببینند به بخش خصوصی فشاری مضاعف تحمیل شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو اذعان داشت: تعطیلات این چنینی را برای کنترل بیماری براحتی می‌توانستند در ایام عید در مورد گروه‌های شغلی مختلف اعمال کنند و بدین ترتیب کمترین زیان اقتصادی متوجه مشاغل و جامعه می‌شد که متاسفانه قدر این فرصت را هرگز ندانستند.

فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مطالعات و بررسی‌های لازم جهت یافتن مهمترین علل شیوع بیماری کرونا در کشور صورت نمی‎ گیرد تا با رفع این علل جلوی شیوع گسترده بیماری به راحتی سد شود.

وی متذکر شد: از طرف دیگر معضلاتی مثل عدم کنترل و تنظیم مناسب بازار کالاهای معیشتی مثل مرغ و روغن که نتیجه آن تشکیل صف‌های طویل برای تامین این اقلام از سوی مردم است، سرعت شیوع بیماری را صدچندان می‌کند.

سخنگوی هیات رئیس مجلس بر لزوم کنترل مرزها و قرنطینه کامل افرادی که به سفرهای خارجی رفته و به کشور بازمی‌گردند، تاکید و تصریح کرد: مرزهای زمینی با هوایی تفاوت‌های زیادی دارند؛ حجم تردد از مرزهای زمینی بیشتر بوده و کنترل آن نیز آسان تر است، اما مرزهای هوایی حجم کمتر اما نیاز به کنترل‌های بهداشتی بیشتری دارند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دسترس بودن اطلاعات اینفوگرافیک کرونایی مناطق مختلف را نیز ضروری برشمرد و افزود: اطلاع مردم از وضعیت قرمز کرونایی مناطق موجب احتیاط بیشتر آنها می ‎شود.

فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: شواهد امر نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا زمانی که چندین خانواده دور هم در اماکن باز یا بسته گرد هم می آیند بسیار گسترده بوده و لازم است با بررسی‌های کارشناسی جلوی این اتفاقات گرفته شود.

وی تاکید کرد: سرعت سرایت کنندگی و قدرت موج چهارم کرونا به مراتب بیشتر از موج های قبلی بوده و در این شرایط اصل بر مراعات و مراقبت خود مردم و پس از آن دقت نظر دستگاه های مسوول است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶