اظهارات تلخ رییس فدراسیون همگانی: چاقی در انتظار ۳ میلیون ایرانی زیر ۱۹ سال تا ۱۴۱۰
اظهارات تلخ رییس فدراسیون همگانی: چاقی در انتظار ۳ میلیون ایرانی زیر ۱۹ سال تا ۱۴۱۰

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در دیدار امروز روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ های فدراسیون در سال ۱۴۰۰ نیاز به تخصیص به موقع اعتبارات ورزش همگانی دارد، اظهار کرد: فدراسیون ورزش های همگانی برای سال جاری شعار «بهره وری نیروی کار ایرانی با توسعه ورزش […]

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در دیدار امروز روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ های فدراسیون در سال ۱۴۰۰ نیاز به تخصیص به موقع اعتبارات ورزش همگانی دارد، اظهار کرد: فدراسیون ورزش های همگانی برای سال جاری شعار «بهره وری نیروی کار ایرانی با توسعه ورزش همگانی» را در نظر گرفته ‌است و در همین راستا طرح‌های تعریف شده با چهار محور «جامعه فعال»، «محیط فعال»، «مردم فعال» و «سیستم فعال» اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همانند سال گذشته اجرای برنامه‌های مشارکتی با نهادها و سازمان ‌های مختلف، در دستور کار فدراسیون ورزش های همگانی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در سال جاری باید بتوانیم به رقم چهار میلیون شهروند مشارکت کننده در فعالیت‌های ورزشی برسیم؛ هرچند این عدد بزرگی است اما وظایف هر استان به شکل مشخص تعریف شده و امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان بتوانیم به این هدف مهم دست یابیم.

ملایی با اشاره به مشکلات و موانعی که پیش روی فدراسیون برای اجرای برنامه‌ هایش وجود دارد، گفت: تخصیص ناقص اعتبارات در سال گذشته زمینه اخلال در برنامه ‌های هیات‌های ورزش همگانی را فراهم کرد و نارضایتی‌ هایی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: طبق آماری که در اختیار داریم در شرایط فعلی برای هر ایرانی ۵۴ تومان سرانه ورزشی داریم که اگر بخواهیم برای جمعیت در نظر گرفته شده چهار میلیونی برنامه داشته باشیم به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و امیدوار هستیم با حمایت وزارت ورزش این امر محقق شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: همانگونه که در حوزه ورزش قهرمانی خودمان را با سایر کشورهای مقایسه می‌کنیم، خروجی ورزش همگانی کشور نیز که باید منجر به کاهش اضافه وزن و چاقی در بین مردم شود، چه وضعیتی دارد.

ملایی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۹، کشور ما تا سال ۲۰۳۰ بیش از سه میلیون شهروند پنج تا ۱۹ ساله خواهیم داشت که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: بر اساس همین پیش بینی‌ها سه درصد شانس اهداف تحقق ملی در این سال را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه با وجود برنامه‌ها و طرح‌های قابل دفاعی که در ورزش همگانی اجرایی شده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم به اثربخشی لازم برسیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیاز به اجرای پروژه ‌های مشترک در سطح ملی و تعامل بین بخشی با سازمان ‌ها و ارگان ‌های مختلف داریم که سال گذشته به بهترین شکل این اتفاق رقم خورد.

رئیس فدراسیون ورزشهای با بیان اینکه بر اساس آمار منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، میزان چاقی مردم ایران در سال ۱۹۹۰ بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است، اظهار کرد: این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده که نشان می ‌دهد سرعت رشد افزایش چاقی و اضافه وزن و کاهش کم تحرکی در ایران زیاد شده است و باید کار جدی در این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام