ارس یکی از قطبهای اقتصادی و گردشگری آینده کشور خواهد بود/ موفقیتم را مدیون خدا و مردم هستم
ارس یکی از قطبهای اقتصادی و گردشگری آینده کشور خواهد بود/ موفقیتم را مدیون خدا و مردم هستم

جشنواره زمستانی ارس با دعوت از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی کشور درحالی برگزار می شود که از اول بهمن به واسطه برنامه های متنوع، فرهنگی، هنر، تجاری و اختصاص تسهیلات ویژه اقتصادی روزانه شاهد حضور چشمگیر مردم محلی و گردشگران مختف در منطقه آزاد ارس هستیم. قلم پرس به نقل از  واحد خبر جشنواره […]

جشنواره زمستانی ارس با دعوت از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی کشور درحالی برگزار می شود که از اول بهمن به واسطه برنامه های متنوع، فرهنگی، هنر، تجاری و اختصاص تسهیلات ویژه اقتصادی روزانه شاهد حضور چشمگیر مردم محلی و گردشگران مختف در منطقه آزاد ارس هستیم.

قلم پرس به نقل از  واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، امید جهان، خواننده جوان و پرطرفدار ایرانی در دومین سفرش به جلفا به عنوان یکی از خواننده هایی که طی روزهای اخیر با حضور در منطقه آزاد ارس به اجرای برنامه پرداخت، در مصاحبه با واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد:

 

 این چندمین سفر شما به جلفا بود و در این فاصله تغییرات و توسعه منطقه آزاد ارس را چطور دیدید؟

– دومین سفرم بود، هر دو بار خیلی به من خوش گذشت، آذربایجان مردم خیلی پاک و مهربانی دارد که حضور در کنارشان خستگی را از یاد می برد. در طول اجرای برنامه فکر می کردم که در جنوب کشور و موطن خودم هستم. من مدت کوتاهی در منطقه بودم، اما طبق چیزهایی که دیدم یقین دارم، منطقه آزاد ارس و جلفا در سالهای آینده به عنوان یکی از قطبهای اصلی کشور در عرصه توریستی و تجاری و صنعتی مطرح خواهد شد، سال قبل مراکز خرید و تجاری کمتر بود امسال خیلی بیشتر شده و از لحاظ عمرانی پیشرفتهای چشمگیری وجود داشت که نشان می دهد مردم و مسئولان در این زمینه خیلی زحمت می کشند، در سالهای آتی روزهای خوبی را در منطقه آزاد ارس شاهد خواهیم بود.

 

 اولین جشنواره زمستانی ارس چطور بود و چقدر می تواند در مسیر این توسعه موثر باشد؟

– در رابطه با برنامه های جشنواره باید بگویم که نظم برگزاری جشنواره بیشتر از برنامه های قبلی بود، شیوه برگزاری، کیفیت برنامه ها و نظم اجرا خیلی عالی بود.

چنین برنامه های در توسعه اقتصادی و گردشگری بسیار موثر است، نه فقط بخاطر حضور چند نفر مهمان سراسری و خواننده و بازیگر بلکه با برگزاری هر جنگ، همایش و برنامه تفریحی و تجاری مردم از شهرهای اطراف به منطقه سرازیر می شوند و حضور هر یک نفر سهم مهمی در زمینه تجاری و اقتصادی خواهد داشت. ساخت و ساز و صنعت پیشرفت خواهد کرد. به طوریکه حتی علاوه بر اشتغالزایی برای اهالی از شهرهای دیگر نیز برای کار خواهند آمد. یکی از راههای موفقیت مناطق آزاد دیگر هم همین برنامه های هنری و تفریحی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای گردشگران و تسهیل رفت و آمد است.

هم مرز بودن با کشورهای همسایه هم امتیاز ویژه ای از لحاظ اقتصادی است که مردم می توانند بجای خارج کردن ارز از کشور در داخل مرزهای ایران خرید و فروش انجام دهند.

 

شما به عنوان یک هنرمند از سفر به اماکن مختلف ایران چه تجربه ای اندوخته اید؟ میزان توسعه یافتگی شهرهایی مثل جلفا را در مقایسه با استانهای مرکزی چطور دیدید؟

– من از پتانسیلهای موجود منطقه خوشم آمد، شرایطی که من در این سفر دیدم خیلی خوب بود. اما مطمئنم جلفا ظرفیتهای بیشتری از فضای موجود دارد و می تواند بیشتر از این پیشرفت کند.

 

 خب از خودتان بگوئید، چطور شد تصمیم گرفتید وارد عرصه موسیقی شده و حرفه پدری را ادامه دهید؟

– پدرم خواننده ای مطرح و صاحب سبک موسیقی جنوبی کشور است، به واسطه هنر پدر از کودکی با موسیقی سرو کار داشتم، همین باعث علاقه من شد که این سبک موسیقی را ادامه دهم و چه استادی بهتر از پدرم که در کنارشان تجربه خواندن را آموختم و خوشبختانه با استقبال مردم نیز مواجه شدم.

 

 چند قطعه موسیقی و آلبوم دارید؟

–  ۳ آلبوم «پسر جنوبی»، «پاپتی» سالها قبل ضبط شد که آن زمان من خوانندگی را خیلی حرفه ای دنبال نمی کردم، آلبوم «وایسا تند نرو» ۷ ماه قبل منتشر شد، علاوه بر این حدود ۵۰ تک آهنگ هم خوانده ام.

 

 در اولین کنسرت که روی صحنه رفتید چه حسی داشتید؟

– اولین کنسرتم دی ماه امسال در سالن برج میلاد با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت بود، در جایی که همیشه هنرمندان مطرح و برند کشور اجرا می کنند و خدا را شاکرم که اجرای خوبی داشتم.

استرس را همه خواننده ها دارند، نمی شود منکر شد، من هم در ابتدای اجرا استرس داشتم و نگران که آیا مورد قبول مخاطبان خوبم خواهم بود و خوشبختانه بعد از اولین آهنگ با انرژی مثبت حاضرین سالن توانستم بر استرسم غلبه کرده با اعتماد بنفس بخوانم.

 

دلیل موفقیتتان را در چه می بینید؟

– من خودم را آدم موفقی نمی دانم، همه اینها لطف خدا بوده و مهربانی مردم، من کار خاصی نکردم، ما در هر جایگاهی که هستیم و مورد استقبال مردم قرار می گیریم، همه اینها لطف و بزرگی خدا و مردم بوده است. متاسفانه در مورد من حرفهایی زده می شود، اما من ایمان دارم کسی که پشت سر دیگران حرف می زند همیشه ضعف دارد، ایرادهایی گرفته می شود اما خدای بزرگ را شاکرم که باز من با همین ضعفها هم مورد علاقه و استقبال مردم قرار گرفته ام.

 

 اگر حرفه دیگری داشتید هم انقدر موفق بودید؟

– من همه اینها را همه لطف خدا می دانم، وقتی این کار را شروع کردم، روزی با تمام وجود با خدای خودم عهد کردم که در این مسیر کمکم کند، نیت کردم اگر در مسیر زندگی و کارم موفق شدم حتما به پاس لطف و حمایت الهی خدمتی بزرگ در راه خداوند انجام خواهم داد و در حاضر سعی می کنم به قولی که به پروردگارم داده ام عمل کرده و کارهایی مورد قبول و رضایت حضرت حق انجام دهم.

 

 اخیرا در موارد بسیاری شاهد بودیم که نسبت به هنرمندانی که مورد توجه قرار گرفتند و درخشیدند، در دنیای مجازی شیطنتهایی انجام و حریم خصوصیشان مورد تعرض قرار گرفته، در این زمینه توصیه شما به جوانان تازه کار چیست؟

– بخدا حرکت قشنگی نیست که وارد حریم خصوصی کسی شویم، ما ایرانی هستیم و فرهنگ و اصالت ایرانیها زبانزد تمام دنیاست، اگر گاهی افرادی هم شیطنتهایی انجام می دهند، باید متذکر شویم که اصلا کار خوبی نیست. شاید روزی این اتفاق برای خود ما هم پیش بیاید، خودم را می گذارم جای فردی که حریم خصوصی اش مورد تعرض بوده. در کل کاری زشت و دور از اخلاق است، امیدوارم روزی شاهد تحول بزرگی در فرهنگ عمومی مردم باشیم که چنین بی حرمتیهایی نسبت به هیچ کس نبینیم.

 

 کارهای بعدی تان چیست؟

– آلبوم جدیدم را سال بعد تقدیم هواداران خوبم می کنم، کارهایی متفاوت که حاصل زحمات فراوان دوستان خوبم بوده را شاهد خواهند بود.