ارسال ۲۳۶ اثر به جشنواره فیلم تبریز/ رقابت ۴۷ اثر در بخش نهایی
ارسال ۲۳۶ اثر به جشنواره فیلم تبریز/ رقابت ۴۷ اثر در بخش نهایی

[ad_1] دبیر جشنواره پانزدهمین فیلم تبریز از ارسال ۲۳۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره و رقابت ۴۷ اثر در مرحله پایانی آن خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، امینی بعد از ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز فروردین امسال منتشر و آخرین مهلت ارسال آثار در مرحله […]

[ad_1]


دبیر جشنواره پانزدهمین فیلم تبریز از ارسال ۲۳۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره و رقابت ۴۷ اثر در مرحله پایانی آن خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، امینی بعد از ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز فروردین امسال منتشر و آخرین مهلت ارسال آثار در مرحله اول ۳۱ اردیبهشت تعیین شد که این فرصت تا ۲۰ خرداد تمدید گردید تا فیلم های جدید و یا در مرحله تولید نیز امکان حضور در جشنواره را داشته باشند.

وی تعداد آثار رسیده به جشنواره را ۲۳۶ مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۹۱ اثر داستانی، ۵۶ فیلم مستند، ۵۰ اثر انیمیشن و ۳۲ اثر نیز تجربی بودند و هیات انتخاب بررسی آثار را در بخش های داستانی تجربی، مستند و انیمیشن در ۲۸ خرداد آغاز کردند که بر این اساس از بین آثار ارسالی ۲۲ فیلم داستانی، ۱۰ فیلم مستند، شش فیلم تجربی و ۹ اثر انیمیشن به مرحله پایانی راه یافتند.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه بخش، بخشی ویژه به صورت موضوعی نیز به جشنواره افزوده شد که شش اثر در آن حضور دارند و آثار بخش اصلی نیز اگر واجد معیارهای این بخش باشند، وارد رقابت خواهند شد.

وی افزود: طبق باکس بندی صورت گرفته ۷۰۰ دقیقه فیلم در سه روز جشنواره و هر روز در دو سانس پخش خواهند شد و در این سه روز کارگاه های آموزشی با حضور چهره های مطرحی چون هادی حجازی فرد، اسماعیل منصف و مسعود امینی تیرانی نیز برگزار خواهند شد و هادی حجازی فر به عنوان مهمان ویژه در جشنواره حضور خواهند داشت.

امینی تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا جشنواره فیلم تبریز یک رویداد سینمایی صرف نباشد و در کل سطح شهر گسترده شود و بر همین اساس جایزه انتخاب مردمی و نشان حامی محیط زیست اعطایی از سوی خانه محیط زیست  نیز در جشنواره اهدا خواهد شد و زمینه حضور خیریه ها برای حمایت معنوی از جشنواره را فراهم کرده ایم.

دبیر جشنواره فیلم تبریز از تجلیل از محمود نظریان به عنوان یکی از بنیان گذاران انجمن سینمای جوان و اعطای نشان خان بابا معتضدی به عنوان نخستین سینماگر متولد تبریز در این رویداد نیز خبر داد و گفت: کیفیت آثار رسیده به جشنواره درخشان و شگفت انگیز است و امیدواریم این جشنواره بستری برای استمرار نسل طلایی فیلم سازی در برهه حساس و درخشان فعلی حوزه فیلم آذربایجان و بازتولید تجارب و دستاوردهای آن در نسل های بعدی باشند.

 انتهای خبر/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]