ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها برای حراست از زیرساخت‌ها و اماکن/ برنامه‌ریزی برای تداوم خدمت‌رسانی در بحران‌های احتمالی
ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها برای حراست از زیرساخت‌ها و اماکن/ برنامه‌ریزی برای تداوم خدمت‌رسانی در بحران‌های احتمالی

[ad_1] رزمایش حفاظت از ادارات و کارخانجات آذربایجان شرقی با اجرای چند سناریوی فرضی برای ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های مسئول، فرمانداری‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی استان برای مقابله با تهدیدهای احتمالی برگزار شد. به گزارش قلم پرس،از تبریزَ، در این رزمایش که با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون عملیات قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) […]

[ad_1]


رزمایش حفاظت از ادارات و کارخانجات آذربایجان شرقی با اجرای چند سناریوی فرضی برای ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های مسئول، فرمانداری‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی استان برای مقابله با تهدیدهای احتمالی برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریزَ، در این رزمایش که با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون عملیات قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) و اعضای اصلی شورای تأمین استان برگزار شد، تعدادی از فرمانداران و فرماندهان انتظامی و امنیتی شهرستان‌ها، طی ارتباط تصویری با مرکز فرماندهی رزمایش، برنامه‌ها و تمهیدات خود را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی تشریح کردند.

استاندار آذربایجان شرقی هم در ارائه گزارشی از برنامه‌های امنیتی استان برای مقابله با تهدیدهای احتمالی، گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های لازم و برگزاری رزمایش‌های مختلف در دو سال گذشته، آمادگی خوبی از نظر خودحفاظتی در ادارات، کارخانجات و مراکز مهم استان ایجاد شده است.

عابدین خرّم اظهار داشت: در بحث حفاظت از ادارات، کارخانجات و مراکز مهم، مسئولیت مستقیم با روسا و مدیران این مجموعه‌هاست و در کنار آن بسیج و حراست هر مجموعه نیز باید طرح امنیتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هماهنگی و هم‌راستایی مناسبی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان وجود دارد، افزود: فرمانداران استان آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند و بنا داریم امسال نیز یک دوره آموزشی مدیریت بحران توسط دانشگاه دفاع ملی برای فرمانداران و مسئولان اجرایی استان برگزار کنیم.

معاون عملیات قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) هم با اشاره به شگردهای دشمنان برای ضربه زدن به زیرساخت‌های کشور و امنیتی کردن فضای جامعه، گفت: برای مقابله با اقدامات دشمن و تهدیدهای احتمالی، طرح خودحفاظتی ادارات و کارخانجات ابلاغ شده و در حال حاضر همه استان‌ها این طرح را با حضور ناظران عالی قرارگاه اجرا می‌کنند.

سردار عبدالله عین‌علی با تأکید بر اینکه هر دستگاه و نهاد عمومی باید طرح خودحفاظتی داشته باشد، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی اماکن و شناسایی ضعف‌های حراستی هر مجموعه و تمهید راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدهای احتمالی جزو ضرورت‌های این طرح است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خودحفاظتی قرارگاه امام علی(ع) شامل سه مرحله پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام است، افزود: تمام تلاش ما این است که در پیش‌بینی و پیشگیری خوب عمل کنیم تا نوبت به مرحله اقدام نرسد.

عین‌علی همچنین تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان علاوه بر تهیه طرح خودحفاظتی باید تمهیداتی پیش‌بینی کنند تا ارائه خدمات به شهروندان در مواقع بحرانی دچار اختلال نشود.

وی در پایان، همکاری و هماهنگی ادارات و نهادهای استان را در راستای تبادل به‌موقع اخبار و اطلاعات برای پیشگیری از حوادث امنیتی خواستار شد.

انتهای پیام/


[ad_2]