ارتباط تصویری استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهور تاتارستان/ آغاز فصل نوینی از روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و تاتارستان
ارتباط تصویری استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهور تاتارستان/ آغاز فصل نوینی از روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و تاتارستان

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهور تاتارستان در یک ارتباط تصویری، ضمن بررسی زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های مشترک، بر توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف تأکید کردند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی شامگاه امروز  در این ارتباط تصویری، با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت ایران و تاتارستان،  اظهار […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهور تاتارستان در یک ارتباط تصویری، ضمن بررسی زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های مشترک، بر توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف تأکید کردند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی شامگاه امروز  در این ارتباط تصویری، با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت ایران و تاتارستان،  اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تاتارستان از لحاظ جغرافیا، جمعیت، فرهنگ و صنعت، اشتراکات فراوانی دارند و همکاری آنها می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تعمیق روابط دو کشور ایران و روسیه باشد.

وی با اشاره به تأکید جدی رئیس جمهوری ایران بر توسعه روابط با همسایگان، افزود: آذربایجان شرقی از استان‌های مهم و صنعتی ایران به شمار می‌رود که امیدوارم شاهد استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه همکاری‌ها باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی از رئیس جمهوری تاتارستان برای سفر به تبریز دعوت کرد و گفت: مطمئنم این سفر، فصل نوینی از ارتباط و همکاری‌ها در موضوعات مختلف را رقم خواهد زد.

رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری تاتارستان هم در این ارتباط تصویری، با اشاره به روابط ایران و روسیه و مواضع دو کشور درخصوص مسائل منطقه‌ای و جهانی، گفت: مقامات دو کشور همواره بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید می‌کنند.

وی با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی ایران و تاتارستان، اظهار داشت: چندین بار از کشور زیبای شما بازدید کرده‌ام و هفت سال پیش هم سفری به آذربایجان شرقی داشتم.

مینیخانوف با اشاره به عقد تفاهم‌نامه روابط خواهرخواندگی بین تبریز و قازان در سال ۲۰۰۹، گفت: تاتارستان سابقه طولانی در روابط با آذربایجان شرقی دارد؛ امروز ما نیاز به تقویت تعاملات داریم و باید به دنبال سازوکارهای جدید و استفاده از فرصت‌های جدید برای توسعه همکاری‌ها باشیم.

وی با ابراز تشکر از دعوت استاندار آذربایجان شرقی برای سفر به تبریز، آمادگی خود را برای این سفر اعلام کرد.

رئیس جمهوری تاتارستان تصریح کرد: در شرایط سخت دنیای امروز، فرصت‌های جدیدی برای همکاری ایجاد شده است که باید بتوانیم از این فرصت‌ها به‌طور موثر استفاده کنیم و علایق دینی و فرهنگی مشترک، به ما کمک می‌کند که با شرکای ایرانی خود همکاری خوبی داشته باشیم.

مینیخانوف با برشمردن ظرفیت های این جمهوری، بر توسعه همکاری با آذربایجان شرقی تاکید کرد.
 
جمهوری تاتارستان (Tatarstan) یکی از جمهوری‌های روسیه است که پایتخت آن، شهر قازان و جمعیت آن، بالغ بر ۴ میلیون نفر است. تاتارستان ازلحاظ اقتصادی‌ یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق فدراسیون روسیه است و دومین منطقه صنعتی این کشور به‌شمار می‌رود. محصولات صنعتی، ۴۵ درصد از تولیدات تاتارستان را تشکیل می‌دهند و ماشین‌سازی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و صنایع غذایی عمده‌ترین محصولات صنعتی این جمهوری محسوب می‌شوند. تاتارستان دارای ذخایر غنی نفت و گاز طبیعی است و حدود ۹ درصد از نفت فدراسیون روسیه در این جمهوری استخراج می‌شود.
 

انتهای پیام/


[ad_2]