ارائه الگوهای موفق مدیریت صنایع آلاینده تنها راه حل مشکلات زیست محیطی
ارائه الگوهای موفق مدیریت صنایع آلاینده تنها راه حل مشکلات زیست محیطی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با کنترل و ارائه برنامه های به روز می توان به جای بستن درب صنایع فرصتی ایجاد کرد تا در کنار رفع مشکلات زیست محیطی بسترهای افزایش تولید فراهم شود.

به گزارش قلم پرس، موسی خلیل الهی در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی پتروشیمی تبریز، با بیان اینکه در بحث حفاظت از محیط زیست به عنوان حقوق عامه بر اساس قانون اساسی تکالیفی برای دستگاه قضایی تعیین شده است، اظهار داشت: همه ما در مقابل محیط زیست و حفاظت از آن وظیفi داریم
وی افزود: صنایع بزرگی همچون پتروشیمی در کنار دیگر واحدهای تولیدی در بحث تولید ملی، تامین نیازهای داخلی، صادرات و اشتغال نقش بسیار مهمی ایفا میکنند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: بخشی از صنایع با موضوعات زیست محیطی مرتبط هستند و نمی توان گفت واحد تولیدی قطعا مشکل زیست محیطی ندارد، اما هرچقدر این مشکلات به حداقل برسد می تواند در تامین سلامت شهروندان نقش ایفا کند.
وی بیان کرد: طی چند سال اخیر با توجه به تجربیات موفق، ثابت شده که می توان به جای بستن درب صنایع فرصتی ایجاد کرد تا در کنار رفع مشکلات زیست محیطی بسترهای افزایش تولید نیز فراهم شود.
خلیل الهی ادامه داد: در گذشته با توجه به گلایه شهروندان ساکن در اطراف این مجموعه بزرگ، برخی اصرار بر پلمب داشتند، اما پلمب و تعطیلی چاره کار نیست، در حالی که با کنترل و ارائه برنامه های به روز مشکلات حل می شود.
وی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ می توانند در آبادی استان و اشتغال جوانان نقش بزرگی ایفا کنند، امروز در استان الگوی خوبی برای مدیریت صنایع آلاینده طراحی شده که موفق بوده است.