احمدی : فرهنگ پهلوانی قابلیت تسری به همه رشته‌های ورزشی را دارد
احمدی : فرهنگ پهلوانی قابلیت تسری به همه رشته‌های ورزشی را دارد

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در چهل و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور که صبح امروز در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان با حضور جمشید تقی زاده معاون حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و دیگر […]

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در چهل و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور که صبح امروز در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان با حضور جمشید تقی زاده معاون حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و دیگر اعضا برگزار شد ، با اساره به در پیش بودن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی ، یکی از مهمترین مسئولیت ها و وظایف بخش های مختلف ورزش کشور را ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و توضیح داد: در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی این مهم اهمیت دارد که بتوانیم با تاسی از ائمه اطهار از جمله مولا علی علیه السلام که به عنوان مظهر پهلوانی و جوانمردی است ؛ خصلت های پسندیده و نیکو را هر چه بیشتر در عرصه ورزش ساری و جاری کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانان ما باید به فضیلت پهلوانی آراسته باشند و جلوه های این فرهنگ ارزشمند را باید هر چه بیشتر در ورزش کشور شاهد باشیم چرا که نقطه تعالی ورزش کشور همان فرهنگ پهلوانی است و همه بردها، بأخت ها، قهرمانی ها، مدال ها و سکوها همه زود گذر است و در گذر زمان فراموش می شود.

احمدی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه‌ای نیست و این فرهنگ قابلیت تسری به همه رشته ها را دارد و انتظار این است که قهرمانان ما به خصلت های پهلوانی آراسته باشند و در جهت کمک به مردم و وظایف اجتماعی خود حرکت کنند.

وی اهمیت برگزاری مناسب برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی را که از ١٧ شوال آغاز می شود خاطرنشان ساخت و تاکید کرد: برنامه های ترویج فرهنگ پهلوانی نه فقط مخصوص یک روز و یک هفته بلکه متعلق به تمام ایّام سال است و شایسته است که در موقعیت ها و زمان های مختلف این فرهنگ را ترویج دهیم.

 عبدالحمید احمدی نظام نامه فرهنگی ورزش کشور و آیین نأمه ترویج فرهنگ پهلوانی را دو سند بالادستی برای ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و اظهار داشت: در قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هم به ترویج فضائل اخلاقی در ورزش تاکید شده است و در طی سال های گذشته هم در همین راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش، شهدای ورزشکار را ظرفیت بالا برای ترویج فرهنگ پهلوانی نام برد و گفت: شهدا سند افتخار جامعه ورزش هستند و باید بتوانیم مرام و مسلک شهدای ورزشکار را معرفی و ترویج کنیم و خانواده های معظم شهدا را مورد تکریم قرار دهیم که خوشبختانه قرار است دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور را برگزار کنیم.

وی گفت: رزمایش کمک مومنانه، نذر خون، نذر رهایی و حرکت های جهادی از جمله اقداماتی بود که جامعه ورزش برای همراهی و کمک به هموطنان در موقعیت های مختلف انجام داد و قطعا استمرار خواهد داشت.

در این جلسه، جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان ها با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه تصریح کرد: پهلوان و پهلوانی باور اجتماعی است و در ارزش های ملی و مذهبی جایگاه نهادینه شده‌ای دارد و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، بازآفرینی خصلت های پهلوانی در قهرمانان امروز مملکت بویژه در رویدادهای مهم پیش رو است.

در این جلسه سردار باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی به بیان برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی پرداخت.

مهدی جلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران و سید محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان و فرمانده مرکز مقاومت بسیج ورزشکاران نیز در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی و غنای فرهنگی در جامعه ورزش مواردی را بیان کردند.

انتهای پیام