احمدی: تقویت ورزش روستایی و عشایری جزو اولویت‌هاست
احمدی: تقویت ورزش روستایی و عشایری جزو اولویت‌هاست

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در نشست روسای مناطق شش‌گانه فدراسیون گفت: با ترسیم یک نقشه راه، قطعا شرایط فدراسیون دگرگون می‌شود و امروز خوشحالیم که این اتفاق در حال رخداد است و همین طرح منطقه‌بندی کشور و مشخص کردن رئیس مناطق، یعنی اینکه فدراسیون دارای برنامه و هدف است. وی افزود: باید با یک […]

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در نشست روسای مناطق شش‌گانه فدراسیون گفت: با ترسیم یک نقشه راه، قطعا شرایط فدراسیون دگرگون می‌شود و امروز خوشحالیم که این اتفاق در حال رخداد است و همین طرح منطقه‌بندی کشور و مشخص کردن رئیس مناطق، یعنی اینکه فدراسیون دارای برنامه و هدف است.

وی افزود: باید با یک برنامه عملیاتی چهارساله و هدف‌گذاری‌شده عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و این نیاز به استفاده حداکثری از ظرفیت حداقلی موجود دارد. نیروهای انسانی حاضر در این مجموعه باید برای رشد و تعالی سازمان خود چندین برابر فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ می تواند نقطه مناسبی برای شروع فصلی جدید برای برنامه های فدراسیون باشد. از این روی توصیه می شود فدراسیون با سایر ارگانها و دستگاها در کشور تعامل داشته باشد و از همه ظرفیت های موجود نهایت بهره را ببرد.

احمدی در خصوص تخصیص اعتبارات به فدراسیون نیز گفت:  در سال ۱۴۰۰ اعتبارات بر اساس تفاهم نامه ای که با ادارات کل خواهیم داشت ، اختصاص خواهد یافت و نقشه راه برای هزینه کردن مشخص است.

وی افزود: در بحث توسعه ورزش روستایی گام های خوبی بر داشته شده است و در امر زیر ساختها و تجهیزخانه های ورزش روستایی  فعالیت های خوبی صورت گرفته  و باید  با یک دستور العمل  بر اساس آن چیزی که  نیاز واقعی  خانه های ورزش روستایی است ابلاغ شود  و همه انتظاراتی که از ایجاد این خانه های ورزش داریم  در این ابلاغیه گنجانده شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون باید در حوزه  بین المللی برنامه منسجمی داشته باشد، چرا که هر استان در کشور این ظرفیت را دارد که میزبان یک رویداد بین المللی باشد و این امر باعث تبادل فرهنگ خواهد گردید. ضمن اینکه ناگفته نماند تقویت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی جزو اولویت های دولت و وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

سمن‌ها می‌توانند به توسعه ورزش روستاها و عشایر کمک کنند

محمدتقی امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با حضور در محل معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست عنوان شد تا سمن‌های مردم نهاد نیز که دارای خلاقیت، ایده، انگیزه و … هستند در قالب یک تفاهم نامه در راستای توسعه فرهنگ ورزش روستایی، عشایری، سنتی و بازی های بومی محلی فعالیت کنند.

در پایان این نشست روح‌الله اسدی، مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و میلاد مقیمی‌زاده مدیر روابط عمومی فدراسیون نیز حضور داشتند.

انتهای پیام