احضار سفیر پراگ در مسکو؛ روسیه در پی کاهش تعداد کارکنان این سفارتخانه
احضار سفیر پراگ در مسکو؛ روسیه در پی کاهش تعداد کارکنان این سفارتخانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سفیر جمهوری چک در مسکو را فراخواند و کاهش کارکنان این سفارتخانه را خواستار شد. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «ویتشلاو پیوونکا» سفیر جمهوری چک را فراخوانده است. در این بیانیه آمده است در […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سفیر جمهوری چک در مسکو را فراخواند و کاهش کارکنان این سفارتخانه را خواستار شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «ویتشلاو پیوونکا» سفیر جمهوری چک را فراخوانده است.

در این بیانیه آمده است در پاسخ به «اقدامات خصمانه» جمهوری چک و اخراج بیش از ۶۰ دیپلمات روس و با توجه به اختلافاتی که درخصوص به کار گماشتن نیروهای بومی در سفارت جمهوری چک وجود دارد، مسکو از پراگ می‌خواهد شمار کارکنان خود در این سفارتخانه را کاهش دهد.

«جیکوب کالهانیک» وزیر امور خارجه جمهوری چک در ادامه مواضع خصمانه این کشور علیه روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد دیپلمات‌های روس حاضر در این کشور نباید از تعداد دیپلمات‌های چک در مسکو بیشتر باشد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنشی فوری به این تصمیم گفت: «پراگ وارد مسیر نابود کردن روابط دو کشور شده است. ما سریعاً به این اقدام پاسخ خواهیم داد. آن‌ها در روس‌هراسی افسارگسیخته‌ای گیر کرده‌اند».

جمهوری چک مدعی است که دریافته، عوامل روس در انفجار یکی از انبارهای نظامی این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته است.

این کشور روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۱۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها  باید روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/