احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند در سفر رئیس‌جمهور مصوب شد
احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند در سفر رئیس‌جمهور مصوب شد

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند با پیگیری نماینده ویژه اعزامی از سوی رئیس‌جمهور، در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی و هئیت دولت به استان تصویب شد. داود اسدیان افزود: احداث جایگاه سوخت در این فرودگاه، شرایط لازم برای افزایش تعداد پروازها و مقصد سفرها را فراهم می‌کند و یکی از دستاوردهای […]


فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند با پیگیری نماینده ویژه اعزامی از سوی رئیس‌جمهور، در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی و هئیت دولت به استان تصویب شد.

داود اسدیان افزود: احداث جایگاه سوخت در این فرودگاه، شرایط لازم برای افزایش تعداد پروازها و مقصد سفرها را فراهم می‌کند و یکی از دستاوردهای ارزشمند بیست‌وسومین سفر استانی رئیس‌جمهور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبار و احداث این جایگاه باید از مسئولان فرودگاه به صورت جدی پیگیری شود، بیان کرد: مسئولان این فرودگاه و متولیان سایر طرح‌هایی که از اعتبارات سفرهای استانی رئیس‌جمهور برخوردار شده است باید جذب اعتبار و اجرای طرح‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری کنند.

فرماندار مراغه به سایر دستاوردهای این سفر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر نه تنها اعتبار مناسبی برای طرح‌های نیمه‌تمام و مهم شهرستان اختصاص پیدا کرد، بلکه با وجود محدودیت تخصیص اعتبار برای پروژه‌های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مساعدت دولت برای تکمیل برخی از این طرح‌های فرهنگی و عمرانی نیز جلب شد.

به گفته وی تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه آزادراه مراغه – هشترود از جمله مهمترین دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود؛ ضمن توجه به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار قبل از سفر استانی تخصیص پیدا کرده بود و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز مصوبه سفر استانی است.

«اسدیان» بیان کرد: تخصیص اعتبار برای ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه، تخصیص اعتبار برای تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا به صورت قطعی و تخصیص قیر برای راه‌های روستایی و شهر مراغه از جمله دیگر دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به استان و نماینده ویژه ایشان به مراغه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این اعتبارات از چهار طریق سازمان برنامه و بودجه، دستور مستقیم رئیس‌جمهور، اعتبارات استانی و اختیارات نماینده ویژه دولت برای تکمیل و اجرای طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور به مراغه مشکل کتابخانه عمومی مراغه به صورت قطعی حل شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول اعطای تسهیلات بانکی را برای ساخت این پروژه خیرساز صادر کرد.

فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه مطبوعات مراغه، پیگیری ایجاد دفتر حوزه هنری، پیگیری احداث پردیس سینمایی، کمک به تکمیل موسسه‌ قرآنی هدایت و همچنین مساجد و سایر موسسه‌های قرآنی روستایی و ایجاد موزه هنر از دیگر مواردی بود که نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور برای حل آن‌ها قول پیگیری دادند.

اسدیان اعلام کرد: در این سفر بیش از ۱۷ نامه مکتوب در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، درمانی و روستایی تقدیم نماینده عالی دولت شد که پیگیری خواهیم کرد تا تمامی نامه‌ها به نتیجه مطلوب منجر شود.

وی اعلام کرد: تعدادی از مردم مراغه نیز در این سفر یکروزه مشکلات خود را به صورت کتبی تحویل نماینده عالی دولت دادند و ۱۲ نفر هم به صورت حضوری درخواست‌های خود را مطرح کردند.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در سفر استانی آذربایجان‌شرقی در مراغه حضور پیدا کرد.