اجرا و احیای پروژه‌های هویت‌بخش در بافت تاریخی شهر
اجرا و احیای پروژه‌های هویت‌بخش در بافت تاریخی شهر
شهردار منطقه ۸ از اجرا و احیای پروژه‌های مرمتی، بازآفرینی شهری و هویت‌بخش در بافت تاریخی و فرهنگی تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، علی مدبر در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه ۸ اظهار کرد: احیای خانه‌های تاریخی، ایجاد پیاده‌راه‌ها، بهسازی معابر منتهی به اماکن تاریخی، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و ایجاد گذرهای فرهنگی و تکمیل آنها نیازمند همراهی شورای شهر، اداره‌کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح است.
وی با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه‌ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی افزود: ظرفیت بی‌نظیر خانه‌ها و ابنیه‌های تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده و باید با همکاری شورای شهر شاهد اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از مجموعه‌ها و تک‌بناهای تاریخی باشیم.
شهردار منطقه ۸ تبریز از بازار تاریخی و خانه‌های تاریخی تبریز به عنوان نگین درخشان حوزه گردشگری تبریز نام برده و از برنامه‌ریزی شهرداری منطقه ۸ برای استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه گردشگری خبر داد.
در ادامه این جلسه مقرر شد وبینار تخصصی شهرهای تاریخی با محوریت تبریز برگزار شده و مباحث مهم بازآفرینی شهری و احیای شهری به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.