اجرای گرنت فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) در ۵ استان کشور با محوریت پارک های علم و فناوری
اجرای گرنت فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) در ۵ استان کشور با محوریت پارک های علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حاشیه جلسه مشترک پارک های علم و فناوری کشور و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه های استان خبر داد

به گزارش قلم پرس، واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در تشریح گرنت فناوری و  فرایند عملیاتی نمودن آن گفت، برنامه حمایت مالی مستقیم از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با امور فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با عنوان گرنت فناوری و با هدف بسط و توسعه توان ملی در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء ظرفیت توسعه فناوری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در سطح کشور اجرا میشود.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه ( گرنت جوانه ) مختص پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود و در مرحله اول این فاز گرنت تاد (توسعه اقتصاد دیجیتال) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از ابتدای سال ۱۳۹۹ در پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، فارس و مرکزی  اجرا خواهد شد و با تامین اعتبارات لازم در فاز های بعدی، کل سطح کشور را در تمام زمینه های تخصصی پوشش خواهد داد.

واعظی افزود، در این برنامه  حمایتهای مالی  بلا عوض از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری در حوزه ICT که منجر به توسعه دانش فنی شوند، از طریق پارک علم و فناوری، وزارت عتف ، صندوق نوآوری و شکوفایی ، پارک فاوا  صورت خواهد پذیرفت.

وی ااضافه کرد: پارک های علم و فناوری استان های یاد شده به عنوان دبیرخانه منطقه ای طرح، مجری فاز اول این برنامه خواهند بود و دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دبیرخانه مرکزی گرنت تاد فرآیند عملیاتی نمودن برنامه را پشتیبانی خواهد نمود و حمایت ها از طریق فراخوان در سطح استان صورت خواهد گرفت. صندوق های پژوهش و فناوری استان ها عاملیت مالی گرنت تاد را برعهده خواهند داشت و اعتبارات حمایتی در اختیار این صندوق ها قرار خواهند گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دامه داد: پس از اجرای فاز اول گرنت فناوری که به عنوان گرنت جوانه مختص پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود در فاز های بعدی گرنت شکوفایی برای حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و گرنت رشد مختص شرکت های نوپا و تازه تاسیس مستقر در پارک ها و مراکز رشد عملیاتی خواهند شد.

جلسه مشترک پارک های علم و فناوری کشور و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها ۵ استان کشور روز یکشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر کشمیری سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای پارک های علم و فناوری ۵ استان و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه های استان های مربوطه ، با موضوع راه اندازی فاز اول برنامه گرنت فناوری برگزار شد.