اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری در شرکت انتقال گاز
اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری در شرکت انتقال گاز

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا فخرایی در این باره اظهار کرد: وزارت نفت بخشنامه نظام جدید طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت حقوق و مزایا را با رویکرد شغل‌محور برای بهبود معیشت نیروهای شاغل در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد (پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای) در اسفندماه ۱۳۹۸ به شرکت‌های اصلی/ فرعی ابلاغ کرد. وی […]

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا فخرایی در این باره اظهار کرد: وزارت نفت بخشنامه نظام جدید طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت حقوق و مزایا را با رویکرد شغل‌محور برای بهبود معیشت نیروهای شاغل در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد (پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای) در اسفندماه ۱۳۹۸ به شرکت‌های اصلی/ فرعی ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ بخشنامه، همه اطلاعات مربوط به سوابق شغلی نیروهای پیمانکاری در ستاد و مناطق عملیاتی روزآمد و تحویل مشاور شده است، افزود: پس از مطالعه و بررسی‌های انجام‌شده بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از نیروهای پیمانکاری مستمر غیرپروژه‌ای که از بودجه جاری استفاده می‌کنند بر اساس سوابق، مدرک و شغل طبقه‌بندی شده‌اند و مابه‌التفاوت حقوق و مزایای آنها از ابتدای پارسال محاسبه و در اسفندماه ۱۳۹۹ واریز شده است.

سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت انتقال گاز تصریح کرد: این طرح شامل احصای مشاغل پیمانکاری صنعت نفت برای فعالیت‌های مستمر، احصای عناوین شغلی، تعیین گروه‌های شغلی، تدوین شناسنامه شغلی، جدول مزدی و فوق‌العاده‌هاست.

فخرایی، برقراری عدالت، نظام‌مند و یکنواخت کردن پرداخت‌ها متناسب با ارزش مشاغل را از جمله اهداف این طرح دانست و گفت: همه گروه‌های شغلی نیروهای پیمانکاری در سطح وزارت نفت به‌طور یکپارچه طبقه‌بندی و برابر شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان در طرح طبقه‌بندی، افزایش حقوق داشته‌اند، تأکید کرد: موردی برای تطیبق برای نیروهایی که کاهش حقوق داشته‌اند در نظر گرفته شده است و بیش از ۱۲ هزار نفر از نیروهای پیمانکاری و اعضای تحت تکفل آنها در شرکت انتقال گاز ایران، براساس بخشنامه‌های وزارت نفت از بسته حمایتی موثر درمانی بهره‌مند شده‌اند و در قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان با بیمه البرز، مانند سال پیش ۸۰ درصد حق بیمه را شرکت و ۲۰ درصد را کارکنان پرداخت می‌کنند.