اتمام و بهره‌برداری از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه
اتمام و بهره‌برداری از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم در حاشیه بازدید از مرکز پایش و کنترل کیفی هوای تبریز در اداره کل حفاظت زیست محیط استان، بر اهتمام جدی مسئولان امر برای مقابله با آلاینده‌های هوای تبریز بویژه بهبود فعالیت نیروگاه حرارتی این شهر تأکید کرد. وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز پایش و کنترل […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم در حاشیه بازدید از مرکز پایش و کنترل کیفی هوای تبریز در اداره کل حفاظت زیست محیط استان، بر اهتمام جدی مسئولان امر برای مقابله با آلاینده‌های هوای تبریز بویژه بهبود فعالیت نیروگاه حرارتی این شهر تأکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز پایش و کنترل کیفی هوای تبریز، گفت: در این مرکز، فعالیت صنایع و مراکز صنعتی و تولیدی به صورت مستمر رصد و تذکرات لازم به واحدهایی که مشکل آلایندگی دارند داده می‌شود.

وی افزود: این مرکز نیازمند تقویت از لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است تا بتواند به وظیفه خود مبنی بر مقابله با عوامل آلودگی به خوبی عمل کند.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مشکل آلایندگی نیروگاه تبریز هم گفت: وضعیت این نیروگاه یکی از نگرانی‌های جدی و بحق مردم تبریز است که به صورت جدی پیگیر هستیم تا مشکلات آن حل شود.

وی، محدودیت استفاده از سوخت گاز را یکی از مشکلات این نیروگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، فیلتر نیز باید در نیروگاه نصب می‌شد که این کار انجام نشده است و امیدواریم با اهتمام مسئولان امر، بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: یکی از اقدامات اساسی برای احیای این دریاچه، انتقال آب از سد کانی‌سیب بود که با اتمام تونل انتقال آب و بهره‌برداری از آن طی روزهای آینده، بخشی از نیاز دریاچه برطرف خواهد شد.
 

انتهای پیام/