اتمام بازگشایی خیابان‌های منتهی به ایستگاه‌های گازران و لاله مترو تبریز/ آغاز باز گشایی میدان کهن(سه راه امین) توسط سازمان قطار شهری
اتمام بازگشایی خیابان‌های منتهی به ایستگاه‌های گازران و لاله مترو تبریز/ آغاز باز گشایی میدان کهن(سه راه امین) توسط سازمان قطار شهری
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اتمام بازگشایی خیابان های منتهی به ایستگاه‌های چهار راه لاله (شماره۱۵)و گازران (شماره ۱۴)مترو تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، مصطفی مولوی اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی خط یک مترو تبریز جهت بازگشایی مسیرها و خیابان‌هایی که سالیان گذشته به خاطر عملیات اجرایی مترو مسدود بودند دو ایستگاه گازران و لاله(نرسیده به چهاراه لاله) با تلاش شبانه روزی همکاران بازگشایی شد.
وی ضمن تقدیر از صبر و تحمل همشهریان ساکن این مناطق گفت: اصناف، کسبه و همشهریان زحمات متعددی را در طول سال‌ها متحمل شده اند و قدردان صبر و تحمل آنها بوده و در تلاش هستیم تا این ایستگاه‌ها نیز بعد از تکمیل نازک‌کاری، جهت مسافر گیری در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در امتداد خط یک، در دو مسیر مسدودیت داریم و برای شهروندان نیز ایجاد مزاحمت شده است یکی از مسیر ها سه راه امین (ایستگاه میدان کهن) است که اخیرا بنا به دستور شهردار محترم محوطه‌سازی جهت بازگشایی خیابان بر عهده مترو قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن شاهد بازگشایی مسیر باشیم.
وی گفت: نزدیک به ده سال است که اصناف و کسبه این مسیر متحمل زحمت هستند از این رو تمام همت خود را برای اتمام بازگشایی این مسیر به‌کار گرفته ایم.
مصطفی‌مولوی فرد اظهار کرد: در ایستگاه میدان امام حسین نیز در بخش کوچکی مسدودیت وجود دارد که ظرف دوماه آینده این مسیر نیز به صورت کامل بازگشایی خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری خاطرنشان کرد: با رفع موارد فوق، طول مسیر ۱۸ کیلومتری خط یک و مسدودیت‌هایی که باعث مزاحمت مردم باشد دیگر نخواهیم داشت و اتمام نواقص خط یک، زیر زمین انجام خواهد شد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری تبریز و حومه نیز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خط یک مترو گفت: سه ایستگاه عبوری در مسیر خط یک وجود دارد که در حال حاضر عملیات عمرانی در این سه ایستگاه ادامه دارد.

مهندس رضا زائر از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰درصدی خط یک قطار شهری خبر داد و گفت: بیشتر نواقص در این خط مربوط به تجهیزات است و امیدواریم با توجه به رو به اتمام بودن این خط باید تمرکز بیشتری روی خط ۲ و ۳ داشته باشیم تا از دیگر کلان‌شهرهای کشور عقب نمانیم.