اتاق بازرگانی قرارگاه اقتصادی  آذربایجان‌شرقی/ کمیته فرش دستباف در اتاق بازرگانی تبریز ایجاد می‌شود
اتاق بازرگانی قرارگاه اقتصادی  آذربایجان‌شرقی/ کمیته فرش دستباف در اتاق بازرگانی تبریز ایجاد می‌شود

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد کمیته فرش دستباف آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز گفت: باید به صنعت فرش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و از داشته‌هایمان حفاظت کنیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز با حضور در جمع فعالان حوزه فرش دستباف تبریز اظهار کرد: فرش تبریز برای […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد کمیته فرش دستباف آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز گفت: باید به صنعت فرش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و از داشته‌هایمان حفاظت کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز با حضور در جمع فعالان حوزه فرش دستباف تبریز اظهار کرد: فرش تبریز برای ما پیشینه تاریخی دارد، بنابراین هر نهاد مرتبطی باید به وظیفه خود عمل کند ولی اقدامات هماهنگی و هم‌افزایی این جریان بزرگ اقتصادی باید در اتاق اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه پیگیر رفع موانع و مشکلات صنعت فرش دستباف هستیم، افزود: با تمام توان از فعالان صنعت فرش دستباف حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: نماد فرش دستباف تبریز باید همه جای شهر وجود داشته باشد.

پرنیان ضمن اینکه از شهرداری تبریز خواست تا در اولین جلسه شورای شهر تبریز مطرح شود که بهترین میدان شهر به عنوان فرش تبریز نامگذاری شود، یادآور شد: با وجود اینکه در سال ۹۴ تبریز به عنوان شهر خلاق فرش دستباف جهان معرفی شده بود، جای تاسف است که تاکنون یکی از خیابان‌های این شهر به نام فرش تبریز نامگذاری نشده است.

وی ادامه داد: باید با توانمند کردن هنرمندان قالیباف بسترهای مناسبی برای صادرات فرش فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی متذکر شد: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ظرفیت بزرگی برای معرفی فرش دستباف تبریز است که باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود.

پرنیان با بیان اینکه فرش یک هویت فرهنگی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: یک تیم مستندساز کاملا حرفه‌ای به مدت ۷ روز برای ساخت مستند فرش در استان مستقر بود که این اثر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی خواهد شد.

وی بیان داشت: هر چقدر در جلسات با تعامل و همفکری بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم تاثیر مثبت این اقدامات را خواهیم دید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اتاق بازرگانی تبریز با ظرفیت‌های داخلی خود، بزرگترین و قدرتمندترین پارلمان بخش خصوصی کشور است  بنابراین باید از ظرفیت‌های اتاق در حوزه فرش استفاده کنیم.

انتهای پیام/س


[ad_2]