ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز
ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز

به گزارش قلم پرس،حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی، از ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز براساس چشم انداز ابلاغی شورای اسلامی و برنامه راهبردی کلانشهر تبریزبه مناطق و سازمان ها، خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: با توجه به اهمیت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهای فرهنگی اجتماعی و هنری […]

به گزارش قلم پرس،حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی، از ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز براساس چشم انداز ابلاغی شورای اسلامی و برنامه راهبردی کلانشهر تبریزبه مناطق و سازمان ها، خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: با توجه به اهمیت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهای فرهنگی اجتماعی و هنری مربوط به مناسبتهای ملی و مذهبی و برنامه های موضوعی جهت بهره برداری مناسب از ظرفیت ها، شیوه نامه اجرایی مربوط به حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردای تبریز در۱۰ موضوع اولویت دار به مناطق دهگانه شهرداری تبریز وسازمانهای تابعه ابلاغ شد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به موضوعات شیوه نامه اجرایی  افزود:  این شیوه نامه شامل طرح  های آموزشهای شهروندی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقاء نشاط اجتماعی، حفظ و تقویت میراث فرهنگی و تاریخی تبریز، توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی، مشارکت نهادهای فرهنگی وسازمانهای مردم نهاد، تولید محصولات فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مناسبت های تقویمی وملی است  که به پیوست تقویم اجرایی به کلیه مناطق و سازمانهای شهرداری جهت اجراءابلاغ شده است.

حجت الاسلام احمد حمیدی تصریح کرد: توجه ویژه به هویت مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ملی و محلی، تبریز و حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز، استفاده بهینه از سرمایه های اجتماعی و فرهنگی، ارتقای مشارکت های اجتماعی و حس تعلق شهروندی از رویکردهای اساسی در اجرای  کلیه طرحهای فرهنگی  و اجتماعی شهرداری در این شیوه نامه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در ادامه گفت: اقدامات ابلاغ شده در این شیوه نامه بر اساس برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز و برنامه راهبردی کلانشهرتبریز در راستای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی شهرتبریز اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است، افزود: در برنامه‌های امسال  نیز آموزش شهروندی به عنوان مهم‌ترین رسالت معاونت فرهنگی و اجتماعی به صورت پررنگ دیده شده است‌.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز افزود: ایجاد و افزایش سطح نشاط و شادابی عمومی، توجه یکسان به تمامی موضوعات و شاخه‌های فرهنگ و هنر، حقوق شهروندی، توجه به ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت، بسترسازی برای اعتلای شعائر و ارزش‌های دینی و انقلابی، مشارکت و همکاری هدفمند و هم‌سو با نهادها و تشکل‌های مردم نهاد، توزیع متوازن و عادلانه مراکز فرهنگی هنری در مناطق شهری از جمله اهداف و محورهای فعالیتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سطح کلان طی سال جاری خواهد بود.

وی افزود: تمامی برنامه هایی که در حوزه این معاونت به انجام می رسد در خدمت سیاستهای مدیریت فرهنگی شهری و در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندی و شهرنشینی است و امیدواریم با مجموعه برنامه هایی که در سطح فرهنگی اجتماعی برای شهروندان داریم، بتوانیم سطح مشارکت شهروندان و توجه آنان به مبانی مدیریت شهری را ارتقا بخشیم.

وی درپایان‌افزود: برنامه های طراحی شده برای هر یک از موضوعات دهگانه شیوه نامه اجرایی برنامه های فرهنگی و اجتماعی هنری‌جهت مشارکت شهروندان دراین برنامه ها اطلاع رسانی خواهد شد.