ابطال انتخابات اهر و هریس / جابجایی سعیدی و منادی در لیست منتخبان
ابطال انتخابات اهر و هریس / جابجایی سعیدی و منادی در لیست منتخبان

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از ابطال انتخابات در حوزه اهر و هریس خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیامک ره‌پیک از جابه جایی منتخب چهارم و پنجم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر طبق نتایج بازشماری آرای این حوزه خبر داد. وی گفت: از مرحله دوم انتخابات مجلس […]

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از ابطال انتخابات در حوزه اهر و هریس خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیامک ره‌پیک از جابه جایی منتخب چهارم و پنجم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر طبق نتایج بازشماری آرای این حوزه خبر داد.

وی گفت: از مرحله دوم انتخابات مجلس دو حوزه باقی مانده بود که نیازمند بازشماری آرا و بازرسی بود که برای هر دو حوزه بازرسان اعزام شدند.

وی افزود: در حوزه تبریز در مرحله دوم باید چهار نفر انتخاب می شدند و به مجلس راه می‌یافتند اما با توجه به این که رای نفر چهارم و پنجم در این مرحله بسیار نزدیک بود و همچنین گزارش ها و شکایاتی هم مطرح شد شورای نگهبان تصمیم گرفت که صندوق های این حوزه بازشماری شود.

ره‌پیک گفت:‌ در پی این تصمیم، تیم مجربی به این حوزه اعزام شد و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همکاری نمایندگان نامزدها، آرای همه صندوق ها در مدت حدود ۶ روز با دقت کافی و رعایت همه مقررات بازشماری شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود:‌ نتیجه این بازشماری که در قالب گزارشی تفصیلی به شورای‌نگهبان ارائه شد این بود که در وضع انتخاباتی سه منتخب نخست این حوزه در مرحله دوم انتخابات تغییری ایجاد نشد و خانم زهرا ساعی و آقایان محمد حسین فرهنگی و شهاب‌الدین بی مقدار به همان ترتیب اول تا سوم ابقا شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه فاصله رای نفر چهارم و پنجم بسیار کم بود این دو نفر در بازشماری آرا جا به جا شدند به نحوی که آقای علیرضا منادی سپیدان که پیش از بازشماری آرا در جایگاه چهارم قرار داشت پس از بازشماری آرا با آقای محمد اسماعیل سعیدی که نفر پنجم بود جا به جا شدند.

ره پیک افزود: بر این اساس صحت انتخابات حوزه تبریز ، اسکو و آذرشهر بدون ابطال رای یا صندوقی تایید شد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین از ابطال انتخابات اهر و هریس به علت تخلفات و دخالت های غیرقانونی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

وی گفت: با توجه به گزارش‌ها، تیم بازرسی به این حوزه اعزام و مسائل مختلف را بررسی کردند که گزارش تفصیلی آن در جلسه امروز شورای نگهبان بررسی شد.

بر اساس این گزارش و به نقل از شورای نگهبان، ره پیک افزود: با توجه به تخلفات و دخالت های غیرقانونی و مجموعه بررسی های تیم بازرسی، این تخلفات در روند انتخابات موثر بوده و آن را مخدوش کرده است و نظر شورای نگهبان این شد که انتخابات در این حوزه ابطال شود.

وی گفت: بر این اساس پرونده بررسی صحت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌های انتخابیه بسته شد.