ابراز نگرانی از افزایش فوتی‌های تصادفات شهری تبریز/ اختصاص تنها ۳۰۰ میلیون از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی به شهرداری تبریز
ابراز نگرانی از افزایش فوتی‌های تصادفات شهری تبریز/ اختصاص تنها ۳۰۰ میلیون از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی به شهرداری تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل  و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر ارتقای سطح همکاری‌های پلیس راهور و شهرداری تبریز در ارتباط با اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنج ساله ششم بررسی شد. روح الله رشیدی در این خصوص گفت: اگر شورا و شهرداری با پلیس راهور به […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل  و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر ارتقای سطح همکاری‌های پلیس راهور و شهرداری تبریز در ارتباط با اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنج ساله ششم بررسی شد.

روح الله رشیدی در این خصوص گفت: اگر شورا و شهرداری با پلیس راهور به یک همکاری مشترک برسند، می‌توانند مشکلات شهروندان به خصوص در حوزه ترافیک را حل و رفع کنند.

وی ادامه داد: مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر ارتقای سطح همکاری‌های پلیس راهور و شهرداری تبریز این بود که از شهرداری بخواهیم به تفاهم‌نامه موجود بین این دو ارگان عمل کرده و از ظرفیت آن استفاده کند.

رشیدی اظهار کرد: نصب دوربین تخلفات شهری، سد معبر و… از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بود.
وی گفت: تکلیف شورا این می‌تواند باشد که شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ حتما برای قرارداد با پلیس ردیف خاصی تعریف کند.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این باره بیان کرد: قانونی که در دولت تصویب شده در حال حاضر تمام هزینه‌های راهنمایی رانندگی به جز پرداخت حقوق را به شهرداری واگذار کرده است.

وی گفت: در قدم اول ما باید برای پلیس راهنمایی تبریز ساختمان احداث کنیم و بعدا اگر خودروهایشان هزینه‌ای داشت آن را تامین کنیم، این عملیات نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه برای شهرداری بوده که  اگر تأمین شود اجرای آن در کمترین زمان اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تقلیل سهم تبریز در تمام حوزه‌ها و سطح کلان شهری اتفاق می‌افتد، ادامه داد: از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی تنها ۳۰۰ میلیون به ما داده ‌اند.

شهردار تبریز اضافه کرد: ما اقدامات اولیه برای اجرای تفاهم‌نامه با راهنمایی و رانندگی را آغاز کردیم و ضروری است دوربین‌های پلاک‌خوان تحویل پلیس راهور شود.

سرهنگ جعفری، جانشین رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد بیان کرد: اخیرا فوتی‌های تصادفات شهری زیاد شده است و نصب دوربین در نقاط حادثه خیز می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه دغدغه بزرگ امروز ما فوتی‌های داخل شهر است که قابل قبول نیست، ادامه داد: پلیس در هر نقطه نمی‌تواند خودروها را کنترل کند اما با نصب دوربین تخلفات بسیار کم می‌شود.

جعفری با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز تبریز اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز شهر کاملا شناسایی شده و راهکارهای آن نیز تامین شده است، برای رفع این موصوع نیازمند بودجه هستیم.

وی در ادامه گفت: پلیس در هر نقطه نمی‌توانند رانندگان را کنترل کند  ولی دوربین‌ها می‌توانند این کار را به راحتی و به صورت دقیق انجام دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما فوتی و تصادف زیادی در کمربندی میانی داشتیم که بعد از نصب دوربین به صفر رسیده است.

وی عنوان کرد: در خصوص ماده ۱۰۸ شهرداری از گذشته به تعمیرات خودروهای ما متعهد بودند اما در این ماده تمام هزینه‌ها برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توسعه طرح زوج و فرد می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد، به طوریکه ما می‌توانیم از درب منزل این طرح را آغاز کنیم و نتایج اثر بخش را ببینیم.

جعفری عنوان کرد: وضعیت پاسگاه‌های ما خوب نیست و نزدیک به هفت سال است پاسگاه قونقا به دلیل عملیات مترو تخریب شده است، در میدان فهمیده هم تنها یک کانکس داریم.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم بیان کرد: در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) عنوان می‌کردند که خط ویژه اصلا کنترل نمی‌شود و مشکل برای آمبولانس‌ها به وجود می‌آید.

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این راستا بیان کرد: در شهرهای دیگر با مشارکت بخش خصوصی دوربین‌های ترافیکی نصب شده است.

وی افزود: از شهرداری می‌خواهیم تا دوماه آینده برای ما لایحه‌ای آورده تا ترافیک شهری که عمر و اعصاب شهروندان را تلف کرده و باعث ضرر جانی به شهروندان می‌ شود، رفع شود.

انتهای پیام/