آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر در کشورها مداخله گری می کنند
آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر در کشورها مداخله گری می کنند
عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به اهمیت تقویت بودجه شبکه‌های برون مرزی برای رویارویی جنگ رسانه‌ای همه جانبه دشمن، گفت: دولت ، مجلس و حاکمیت باید بپذیرند که ما در مقابل یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، این جنگ تمام عیار رسانه‌ای را باید پشتیبانی کنیم و خط مقدم این جنگ، شبکه‌‌های برون مرزی هستند.

به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ماموریت های خطیر شبکه‌های برون مرزی و اختصاص بودجه‌های ناکافی برای حصول این ماموریت‌ها گفت: یکی از مهم ترین اهداف و ماموریت های ابتدایی شبکه‌های برون مرزی کشور نظیر پرس تی وی و العالم انتقال پیام انقلاب اسلامی است . این شبکه‌ها باید این پیام را به دنیا انتقال دهند که انقلاب اسلامی چه اهداف و آرمان‌هایی در پی گرفته بوده و هست. لذا انعکاس این پیام در دنیا امری مهم و خطیر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سردمداران برخی از کشورها چهره‌ای مخدوش از انقلاب اسلامی ایران را به مردم خود انتقال می‌دهند، افزود: در حال حاضر نظام سلطه جهانی و نظام رسانه‌ای آمریکا و استکبار چهره مشوش، قلب شده و تحریف شده‌ای را از انقلاب اسلامی به دنیا نشان می‌‌دهند. در این راستا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ساختمانی که مشهور است به طبقه سیزدهم سازمان سیا، مجموعه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی راه اندازی شد که خود گویای اقدامات رسانه‌ای در مقابله با ایران است.‌

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه نظام سلطه جهانی از ابتدای آغاز انقلاب اسلامی محتوای یک برنامه تبلیغاتی و ضد فرهنگی را علیه ایران پایه گذاری کرد، ادامه داد: در حال حاضر که در چهل سالگی انقلاب هستیم، نظام سلطه جهانی این برنامه بیست ساله را مجددا تمدید کرده است. لذا باید دانست که نظام سلطه و استکبار رسانه‌ای هر روز این برنامه را به روز می‌کنند بنابراین در این شرایط شبکه‌های برون مرزی ما همچون پرس تی وی ، العالم و …. باید بتوانند چهره درست، صحیح و منطقی از انقلاب اسلامی را به افکار عمومی دنیا نشان بدهند که انقلاب برای چه وآرمانش چه بوده است؟ و منظور از عدالت‌خواهی و مقابله باظلم و زیاده‌طلبی‌ها نظام سلطه جهانی چیست؟
این نماینده مجلس ضمن اشاره به آن که شبکه های برون مرزی ما باید در گام دوم اقدامات خود جنایات و ادعاهای پوچ و تحریف شده آمریکایی ها و نظام سلطه جهانی را به دنیا نشان دهند، تصریح کرد: شبکه‌های برون مرزی باید نشان دهند که آمریکایی‌ها به دنبال دخالت در کشورها با ادعای حقوق بشری هستند از این طریق در هر جای دنیا مداخله گری کند.

وی با خاطرنشان ساختن این که یکی از ابزارهای آمریکایی ها پرداختن به حقوق بشر پوشالی است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر  در مسیر مداخله گری در کشورها قرار می گیرند. این درحالی است که بدترین شکل تضییع حقوق انسان‌ها و بشریت به دست سردمداران آمریکایی انجام پذیرفته و جنایاتی که در یمن،‌سوریه، عراق، افغانستان و کشورهای مختلف دنیا انجام می شود در همین راستاست.

یکی از رسالت‌های شبکه‌های برون مرزی نمایش جنایات و ادعاهای پوچ و غلط آمریکایی است

سعیدی با اشاره به جنایت عظیم آمریکا در ژاپن گفت: جالب است بدانید که در حال حاضر سردمداران ژاپنی بدون اجازه آمریکا اجازه ندارند سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی برگزار کنند که نشان از عمق سلطه آمریکا دارد. بنابراین یکی از رسالت‌های شبکه‌های برون مرزی ما این است که جنایات اینها و ادعاهای پوچ و غلط آمریکایی ها و روش‌هایی که برای فریب افکار عمومی دارند برای افکار عمومی روشن کنند تا افکار عمومی به خوبی با این تفکر سلطه جو آشنا شود.

وی افزود: البته این راه، راه بسیاری سختی است و این راه سخت تا به حال با عناوین مختلف پیگیری شده است و ما نمی‌گوییم که کاری نشده، اما در مقابل هجمه سنگینی که دارد اتفاق می‌افتد کار این شبکه ها باید بارزتر شود.

شبکه‌های برون مرزی در خط مقدم جنگ رسانه ای قرار دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که شبکه‌های برون مرزی در خط مقدم جنگ رسانه ای قرار دارند، اضافه کرد: یکی از ماموریت های استکبار رسانه ای ایران ستیزی و ایران‌هراسی، است که باید با آن مقابله کرد. شبکه های استکبار در حال حاضر فیلم‌هاو کلیپ های مختلفی  در شبکه‌های مجازی می سازند که به نوعی محتوای ایران‌هراسی و ایران ستیزی دارد و قصد دارند با این حرکت خود افکار عمومی دنیا را مدیریت و اینگونه القا کنند که به عنوان مثال رفتار، گفتار، افکار  واهداف مردم ایران، ی اهداف و افکار خطرناکی است که اگر توسعه پیدا کرده و رشد کند برای بشریت و جهان خطرناک است.

وی افزود: ما نیز در قبال این رویکرد بایستی واقعیت‌های موجود را نشان بدهیم و به افکار عمومی دنیا بفهمانیم که فرهنگ، آداب و رسوم‌ مردم ایران هیچ خطری برای دنیا ندارد؛ ملت ایران، ملتی متمدن و دارای پیشینه تاریخی است و قرن‌های متمادی، یعنی سه چهار هزار سال قبل تمدن، فرهنگ و مدنیت داشته است .

این نماینده مجلس با بیان اینکه رویارویی در جنگ رسانه ای که استکبارآن را آغاز کرده یک ساز و کار محکم را طلب می‌کند، ادامه داد: به اعتقاد بنده شبکه های برون مرزی ما بایستی ابزارها‌یشان در این جنگ از نوع همان ابزارهایی باشد که دشمن از آن استفاده می‌کند یعنی اتاق فکر قوی و به روز که هر لحظه شرایط را رصد کند. یک قرارگاه فرهنگی قوی که اتاق فکر قوی داشته باشد. این اتاق فکر باید لحظه به لحظه رفتار این شبکه ها را رصد کند تا بتواند در زمان مناسب پاسخ مناسبی به یاوه گویی های دشمنان بدهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه های برون مرزی باید در رویارویی با استکبار رسانه‌ای منسجم عمل کنند، تاکید کرد: در این راستا شبکه های برون مرزی باید هماهنگ عمل کرده و هم افزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت بودجه شبکه‌های برون مرزی برای رویارویی جنگ رسانه‌ای همه جانبه دشمن ابراز کرد: دولت و مجلس ما و نظام و حاکمیت باید بپذیرند که ما در مقابل یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم و این جنگ تمام عیار رسانه‌ای را باید پشتیبانی کنیم و خط مقدم این جنگ شبکه‌‌های برون مرزی ما نظیر پرس تی وی، هیسپان تی وی، العالم و …. هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: باید به هر نحوی که شده از شبکه های برون مرزی حمایت و پشتیبانی داشته باشیم. ما باید منابع لازم در این جنگ رسانه‌ای را در اختیار شبکه‌های برون مرزی قرار دهیم تا در این جنگ نابرابر لااقل حداقل ها در اختیار شبکه‌های برون مرزی قرار گیرد.

شبکه‌های برون مرزی حداقل‌ها را هم در اختیار ندارند

سعیدی با بیان اینکه این حداقل‌ها را هنور در اختیار شبکه‌های برون مرزی قرار نداده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی، برخی هنوز این جنگ را باور نکرده اند، عده ای غرب زده هستند و بعضی نیز اصلا به هجوم فرهنگی غرب اعتقادی ندارند و همچنان بسیاری از امور را ارزش می دانند در حالی که اولویت امروز ما باید مقابله با جنگ رسانه ای دشمن باشد ولی برخی هم که آگاه به این اولویت هستند بودجه کافی در اختیار ندارند.

به گفته این نماینده مجلس؛ اوضاع بودجه‌ای شبکه‌های برون مرزی نباید رو به وخامت پیش رود. وی افزود: ما در کمیسیون فرهنگی و در فصل بودجه انصافا تمام تلاش خودمان را کردیم و نسبت به افزایش اعتبارات این شبکه‌ها کارهای خوبی انجام گرفت که باید ادامه پیدا کند. ما امسال هم تلاش مضاعفی خواهیم داشت تا بودجه شبکه‌های برون مرزی به خوبی تقویت شود.