آمادگی بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای همکاری اقتصادی با مولداوی
آمادگی بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای همکاری اقتصادی با مولداوی
نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز از آمادگی بخش خصوصی آذربایحان شرقی برای همکاری اقتصادی با مولداوی خبر داد.

به گزارش قلم پرس، ابوالفتح ابراهیمی در جلسه ویدیوکنفرانسی مابین اتاق بازرگانی تبریز و اتاق بازرگانی مولداوی با اشاره به ظرفیت های ویژه اقتصادی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران واقع شده است و با کشورهای آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک داشته و با واقع شدن در مسیر جاده ابریشم و داشتن موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان چهارراه ارتباطی ایران و اروپا مطرح است.

وی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار واحد صنعتی و ۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت: وجود بزرگترین کارخانه تولید تراکتور در کشور، صنایع تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و قطعه سازی، پالایشگاه با ظرفیت بالا و پتروشیمی تبریز، رتبه اول در تولید شیرینی و شکلات و رتبه دوم در صنایع دارویی در ایران از جمله این ظرفیت ها است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: وجود بیش از یک قرن تجربه در نساجی و چرم و تولید بیش از ۳۰ درصد چرم ایران، صنایع تولید قطعات خودرو، سرامیک، لوازم خانگی و صنایع تبدیلی کشاورزی و لبنی و رتبه اول در ذخایر معدنی و همچنین محصولات کشاورزی از دیگر ظرفیت های این استان است.

وی همچنین این استان را دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه حمل و نقل دانسته و گفت: وجود دو فرودگاه، راه‌آهن باری و مسافری داخلی و خارجی و مسیر حمل و نقل جاده‌ای در مسیر کریدور شمال – جنوب را می توان از ظرفیت های استان در حوزه حمل و نقل دانست.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: علاقمندیم که بعد از اتمام بیماری کرونا با تبادلات و ارتباطات حضوری، رابطه اقتصادی خود را با این کشور وسعت بخشیم. روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور نشان داده است که در آینده زمینه ارتباطات بیشتر اقتصادی بین این دو کشور وجود دارد.
 

جلسه ویدیوکنفرانسی مابین اتاق بازرگانی تبریز و اتاق بازرگانی مولداوی با حضور نائب رییس اتاق تبریز و رییس و نائب رییس اتاق مولداوی و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف اوکراین برگزار شد.

در این جلسه، ،