آماده گسترش روابط تجاری و گردشگری با ترکیه هستیم
آماده گسترش روابط تجاری و گردشگری با ترکیه هستیم

[ad_1] معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ایران و ترکیه گفت: آماده گسترش روابط تجاری و گردشگری با این کشور هستیم. تراب محمدی در دیدار با هیات سرمایه‌گذاری ترکیه، افزود: برای تسهیل حضور هیات های خصوصی تجاری و گردشگری در استان تلاش می کنیم. وی […]

[ad_1]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ایران و ترکیه گفت: آماده گسترش روابط تجاری و گردشگری با این کشور هستیم.

تراب محمدی در دیدار با هیات سرمایه‌گذاری ترکیه، افزود: برای تسهیل حضور هیات های خصوصی تجاری و گردشگری در استان تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: ایرانیان بسیاری سالانه به ترکیه سفر می کنند، ولی تعداد ورودی گردشگران ترکیه به ایران کم است که نیاز است ظرفیت های گردشگری ما در ترکیه معرفی شود تا گردشگران ترکیه بیش از پیش ایران و خطه آذربایجان را بشناسانند.

محمدی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله کشور ترکیه در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، اظهارداشت: علاوه بر منطقه تجاری آزاد ارس، شهرک سرمایه گذاری خارجی فرصت بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران در این استان است.

وی پیشنهاد کرد: نتایج این دیدار در قالب تفاهم نامه برای گسترش همکاری و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بین هیات ترکیه ای و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان منعقد شود تا قابل پیگیری باشد.

رییس هیات عالی رتبه ترکیه نیز در این دیدار بر گسترش روابط بین ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: در چند روز گذشته که در تبریز حضور داشتیم از نزدیک ظرفیت های بالای این خطه را در صنعت گردشگری مشاهده کردیم.

خاروق علی ییلدیریم افزود: با توجه به اشتراکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی بین دو کشور علاقمند گسترش روابط تجاری و گردشگری با ایران به خصوص آذربایجان شرقی هستیم.
 

[ad_2]